R
Raderad medlem 6459
yyyyyylHan drömde att han åt godis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
yyyyyylHan drömde att han åt godis
HahahaDet gjorde en kompis till mig.
Han vaknade av att han tuggade på sina öronproppar
Alltså jag har bara testat lite, med mobilen, och för mig funkar det så pass bra att jag vill köpa en mer stationär variant att ha i sovrummet. Det är liksom lagom med oljud för min del, lite i stil med när man flyger, och det döljer mindre ljud som blir irriterande och sticker ut eftersom det är tyst i övrigt.
Ungefär som att ha låg musik på, men mer ett ljud, bara?Alltså jag har bara testat lite, med mobilen, och för mig funkar det så pass bra att jag vill köpa en mer stationär variant att ha i sovrummet. Det är liksom lagom med oljud för min del, lite i stil med när man flyger, och det döljer mindre ljud som blir irriterande och sticker ut eftersom det är tyst i övrigt.
Jepp. Som en torktumlare eller bruset på ett flygplan typ.Ungefär som att ha låg musik på, men mer ett ljud, bara?
Om din hörsel är kajko så är min också det.En sak som jag tycker är svår med öronproppar är ljudet som blir "inne i huvudet". Ett skumt eko när jag andas och sväljer, vilket jag ju gör ganska ofta.
Upplever inte andra det? Jag blir som instängd i huvudets eko, typ.
Alltså, mitt hörselsinne är lite kajko. Det vet jag.
Jag har mjuka i silikon. Man formar dom sjäv, som playdoh typ. På förpackningen står det att de är ofarliga att svälja. Jag undrade varför det stod på förpackningen, men det visar sig att hunden tycker att de är delikata...Alltså så jäääääävla vidrigt! Fy fan vad hemskt!!
L5KCrTKHgF0FtxS06mk6QPlRYY0gkVK_OyCzpuLKdf3QiNqVenQ_OBoCt44QAvD_BwEOm din hörsel är kajko så är min också det.
Jag klarar inte öronproppar pga det där instängda.
Plus att jag inte hittat öronproppar som inte gör ont. Har nog världens trängsta öron?
Det är såna jag har!Jag har mjuka i silikon. Man formar dom sjäv, som playdoh typ. På förpackningen står det att de är ofarliga att svälja. Jag undrade varför det stod på förpackningen, men det visar sig att hunden tycker att de är delikata...
Jag är så lättväckt. Kan man göra något åt det?
Natten till idag har jag vaknat av ljudet av en klocka (pytteliten, batteridriven) som stod och tickade i rummet, av ljudet av katter som sprang förbi sovrumsdörren, av att min sängkamrat andades något högre än ljudlöst... med mera i samma stil.
Jag kan inte sova med öronproppar. Då störs jag av dem och tar om inte annat ut dem i sömnen.
Det är inkonsekvent också. Jag vaknar tex inte av att folk festar på gatan (bor ovanför en rätt högljudd krog) och jag vaknar inte av vad grannarna kan ha för sig. Och inte av trafik på gatan utanför.
På morgonen är jag oftast inte lättväckt, mycket morgontrött. Det beror säkert delvis på den ofta störda nattsömnen.
Finns det något man kan göra åt detta?
Då är det ju ofarligt att tugga dem!Det är såna jag har!
Jamen det är ju urvidrigt? Jag vill inte riskera att tugga på något jag haft i öronen, blotta tanken får mig att vilja kräkas.Då är det ju ofarligt att tugga dem!
Ja jag förstod det jag är nog beredd att hålla med, åtminstone om de inte passerar ett tvättställ på vägen.Jamen det är ju urvidrigt? Jag vill inte riskera att tugga på något jag haft i öronen, blotta tanken får mig att vilja kräkas.
En sak som jag tycker är svår med öronproppar är ljudet som blir "inne i huvudet". Ett skumt eko när jag andas och sväljer, vilket jag ju gör ganska ofta.
Upplever inte andra det? Jag blir som instängd i huvudets eko, typ.
Alltså, mitt hörselsinne är lite kajko. Det vet jag.