Hjälp! Hunden har en knöl!

B

**BORTTAGEN**

Jag kände på min tik nu här i kväll och då märkte jag en liten knöl som är liksom lite platt i stället för rund, och som satt fast på insidan av huden.
Någon som vet vad det kan röra sig om? Kan det vara en fettknöl eller någonting värre?
:confused: :cry:
Hunden är åtta år.
Tacksam för svar! :bow:

min förra hund hade det som visade sig vara cancer desvärre :cry:

Fettknölar brukar vara mjuka.
Äldre hundar kan bli lite knöliga. Min cocker har en halvstor fettknöl vid revbenen, värre var det med knölen inne i örat som var en tumör som han var tvungen att operera bort.
Gå till en vetrinär och kolla det.Oftast är det ju ingen fara, men för att vara på den säkra sidan...

Hmm.. min vovvsa har en knöl på ryggen som bara har växt och växt.. vet inte om den kanske stannat nu:confused:

Det sitter väldigt ytligt och går att röra på.. är inte så jättemjuk. Har bett mina föräldrar ta henne till veterinären för att ta bort den men de säger bara att det inte är någon fara.. Nej men det kan ju inte vara skönt att ha den på ryggen om hon ska ligga på rygg och se söt ut?? :crazy: :D

Vad kan det kosta att få den borttagen.. hmm.

:banana:

Vad det kostar varierar ju beroende på hur stort ingrepp osv.
Att ta bort tumören i Rasmus öra kostade "bara" 850 + medicin. Jag tyckte inte det var så farligt.
Om hunden får obekvämt av fettknölen så tycker jag att man ska ta bort den.
Hoppas det går bra med vovvsan!

jag har själv haft 2 fettknölar, den ena på handleden och den andra på axeln. båda den ena var hård och den andra var "mjuk" och dom försvann av sig själva efter ett par månader.

Tack för svaren!
Jag ska ringa till veterinären idag och fråga vad det kan röra sig om.
Jag tror ju alltid det värsta...
Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt...

ja,det bästa är ju att ta hunden in å kolla upp det.
man vet ju aldrig vad sådant kan vara.
då är det bättre att vara på säkra sidan.

Veterinären kommer inte kunna ge dig ett rakt svar på telefonen, han/hon vill nog att du gör ett besök.

Min hund ( 7 år ) opererades förra veckan för Lipom ( fettknöl ) Den var INTE mjuk utan hård och stor ( Du kan ju tänka dig vad jag trodde det var :crazy:)

Allt gick bra och operationen gick på 2500:- ( ca ) Varav försäkringen täckte 1100;-

Tror det bästa är om vet får ta sig en titt på knölen.

Lycka till

Jag fick inte tag i veterinären i går, han var ute på besök hela dagen, men jag ska prova idag igen. Självklart så tar jag in henne om han tycker det!

När jag kände på knölen igen igår, så ar den mycket mindre, tidigare så kunde man känna den tydig, nu fick jag leta efter den för att hitta den.
Den sitter på höger sida, ganska långt bak.

Hon är ju pigg och glad i övrigt, och enligt veterinären mycket fräsch för sin ålder (har inga som helt pålagringar eller någonting) så det känns ju skönt.

Men det värsta är ju att man blir så himla rädd! Jag har ju haft vovsan sen jag var 11 år.

Nej, den sitter inte på magen vid spenarna, utan långt bak på sidan, nästan vid ljumsken (fast inte riktigt). Men nu verkar det som om den har försvunnit för jag kan inte hitta den längre.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
885
Senast: Bison
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 887
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 901
Övr. Hund Min sheltie tik på 4 månader är väldigt lättväckt och har svårt att sova om man inte sitter med henne hela tiden, detta blir ju ett...
Svar
16
· Visningar
3 734
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈