hjälp, hemsida: uppladdning av bilder

P

Pretty_Fly

jag håller på att ladda upp bilder till min hemsida men det är bara problem. för det första så tar det lååång tid (kanske uppkopplingen) men det största problemet är att när jag har laddat upp bilder så syns en del bara liiite eller till hälften! mycket irriterande när man suttit i två hela dagar med detta, vad beror det på? ska jag slänga ut datorn eller finns det hopp?
 
Sv: hjälp, hemsida: uppladdning av bilder

behandlar du dem i photoshop?
 
Sv: hjälp, hemsida: uppladdning av bilder

när du sparar kan du välja olika formatalternativ (rutan som kommer upp efter att du sagt ja till att "spara bilden som"). Om du väljer progressiv och 3-4 inläsningar ska det gå snabbare att ladda upp bilden.

Tänk också på att nätet inte kräver så hög upplösning. Välj storleken du vill ha på bilden (i cm) och ställ sedan in 72 dpi som upplösning. Högre krävs inte.
 
Sv: hjälp, hemsida: uppladdning av bilder

har inte photoshop.
och det går inte att göra så som du säger.....
 
Sv: hjälp, hemsida: uppladdning av bilder

Många grafiska program har funktionen att ställa in kvaliten på bilderna. Ett som är gratis är IfranView www.irfanview.com . Det programmet kan du välja en fil eller en eller flera kataloger och ändra kvaliten och andra trevliga saker. Att ha ca 80% kvalite räcker för att visa upp på webben tycker jag i alla fall. Sedan kan man om man vill köra lägre eller högre beroende vad man själv tycker och filens storlek.
 
Sv: hjälp, hemsida: uppladdning av bilder

Sänk upplösningen för att göra dem mer weboptimerade. Du kan dra ner den till nästan halva storleken (inte måtten, utan minnesstorleken) utan att det gör så mycket.
Vilket program använder du nu?
 
Sv: hjälp, hemsida: uppladdning av bilder

jag har provat med microsoft office picture manager, irfan view och imaging. kanske inte de bästa programmen men grejen är ju den att det är samma storlek på bilderna och en del syns perfekt och en del syns bara lite!
har försökt få hjälp via tripod men man kan inte ställa frågor utan får söka själv. just nu hatar jag tripod, funderar på att skaffa webbhotell men jobbigt att bygga om hela hemsidan + kostar ju!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
IT & mobiler Med jämna mellanrum hjälper pappa mig att spara ner mina bilder från min Iphone 11. Problemet är att om jag tar en bild och redigerar...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: Lilla
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
1 120
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 420
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp