Ögonen öppnas några dagar innan öronen gör det.Oj, läsfel av mig men ja....de öppnas samtidigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ögonen öppnas några dagar innan öronen gör det.Oj, läsfel av mig men ja....de öppnas samtidigt.
Om man ska vara petig så ja. Jag menade nog mer under samma tidsera. Inte veckor efteråt. En valp vid 4 v ålder har utvecklad syn och hörsel om den inte är missbildad eller sjuk.Ögonen öppnas några dagar innan öronen gör det.
Valpen ifråga är ju 4 veckor och ska både höra och se sen längeÖgonen öppnas några dagar innan öronen gör det.
All rådgivning online kostar., så jag försöktw teckna en försäkring på min valpen på agria för fri rådgivning MEN TYVÄRR måste valpen vara 6 veckor innan man får teckna nån. Å jag tänkte att eftersom uppfödaren INTE ännu åkt till veterinär och tycker att "allt är bra" bara för att han är "normal" emellanåt.. valpen är fortfarande hos uppfödaren (som jag skrev när jag skapade tråden) och valpen är min för eftersom vi kommit överens och jag har lagt handpenning så försöker jag forska I detta.
Naturligtvis förstår jag också att en 4 veckors valp hör och ser (jag vore nog en ganska ointresserad uppfödare om jag inte visste det), men nu svarade jag bara på påståendet om att ögon och öron öppnas samtidigt, för det gör de inte. Det kan vara en vecka mellan. Mina valpar brukar öppna ögonen någonstans runt dygn 10-14 och hörseln kommer ofta strax innan tre veckors ålder.Om man ska vara petig så ja. Jag menade nog mer under samma tidsera. Inte veckor efteråt. En valp vid 4 v ålder har utvecklad syn och hörsel om den inte är missbildad eller sjuk.
Jag tror du förstår vad poängen med det hela verkligen var men om det nu är så viktigt för dig så fick iaf jag lära mig på SKKs uppfödarutbildning att från dag 14 kan öronen öppna sig.Naturligtvis förstår jag också att en 4 veckors valp hör och ser (jag vore nog en ganska ointresserad uppfödare om jag inte visste det), men nu svarade jag bara på påståendet om att ögon och öron öppnas samtidigt, för det gör de inte. Det kan vara en vecka mellan. Mina valpar brukar öppna ögonen någonstans runt dygn 10-14 och hörseln kommer ofta strax innan tre veckors ålder.
Det här låter helt galet. Valpen har antagligen nån form av epilepsi och att uppfödaren sen menar att den är "normal däremellan" får en ju att ta sig för pannan. Vad slags "uppfödare" är detta? Som inte ens kontaktat veterinär? Vilken ras är valpen - är den renrasig?Hej.
Min valp är 4 veckor (och är hos uppfödaren fortfarande såklart) sedan i går har den haft ryckningar i huvudet och samtidigt kommer det skum från munnen. Igår så va han väldigt medtagen mellan gångerna och det va inte alltid det kom skum ur munnen men ryckningar va där. Sen blev det bättre efter ett par timmar senare på natten. Jag kom hit vid 13.30 så hade han ryckningar igen med skummet och han hade haft en gång till tidigare idag enligt uppfödaren. Jag observerade att han hade ryckningar utan skum däremellan också. Sen busade han till det med de andra valparna och gick å la sig. Ryckningarna för mig känns som om nåt har satt sig på nån nervdel i hjärnan, eller att han försöker rycka bort nåt ur öronen, men dom har ju nyss börjat öppna sig.
Jag vet inte om jag gör mig förstådd här