Sv: Hjälp! har blivit rädd för att hoppa..
Ta allt i lugn och ro och stressa inte dig framåt, och speeciellt, bry dig inte om vad andra tycker.
Jag har alltid älskat att hoppa, förut var de så, lägg upp ett hinder och jag hoppar. Men skaffade en ny häst förra året, först gick allt bra och vi hoppade som bara tusan, men sen blev jag osäkrare och osäkrare, det var inte så att han stannade men jag kände mig bara inte säker.
Jag tog hjälp av en tränare och mina vänner och de hjälpte mig att komma tillbaka, idag hoppar jag nästan som vanligt, men när jag hoppar själv stannar jag alltidf på små höjder för att inte riskera att bli osäker.. men har jag någon som hjälper mig klättarar jag lite högre.
jag tror allt har att göra med är självförtroendet, tror du så hoppar ni.
men de jag ändrade först på var, att man behöver inte hoppa högt. det är ibland så förbannat kul att bara hoppa 30 - 40 cm, fast hästen suckar nog lite. *skrattar*
tänk så här, höjden har ingen betydelse, men vet att inom denna sport ska man vara bra annars ätr man inget. Jag har själv känns mig så dålig och fått höra att jag inte tar vara på hästens kapasitet bara för att jag ett tag inte gick över 70 cm med honom, men med hjälp av en vänm så blrjade jag sluta att lyssna på alla andra och bara tro på mig och hästen ...
hoppas att mina ord hjälper lite..
lycka till..
/M