K
Katarina
Har precis skaffat hund, han är världen underbaraste. Tidigare har han bott med andra hundar och då var det inga problem att lämna honom ensam. Han är nu lite äldre och behövde få en lugnare miljö, därför tog jag över honom. Han storm trivs verkligen, så länge jag är hemma. Men så fort jag lämnar lägenheten blir han så sorgsen. Han står och skäller (vilket han aldrig gör annars) vid dörren. Jag har ändå bar lämnat honom en timme på morgonen då och två på eftermiddagen. Men grannarna börjar redan klaga. Några tror att jag lämnat honom hela dagen och säger att dom ska anmäla mig... 
Jag vet inte vad jag ska ta mig till, om det är något som går att träna upp? Eller om han alltid kommer stå och skälla, för då kommer jag inte kunna ha kvar honom. Jag måste ju faktiskt jobba också. Det vore så sorgligt att lämna tillbaka honom
Jag vet ju att han trivs bra hos mig annars!
Jag vet inte vad jag ska ta mig till, om det är något som går att träna upp? Eller om han alltid kommer stå och skälla, för då kommer jag inte kunna ha kvar honom. Jag måste ju faktiskt jobba också. Det vore så sorgligt att lämna tillbaka honom