Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
400:- är inget att tjaffsa om,jag skulle åka dit,be om ursäkt att det vart en miss,betalat och se glad ut!
Jag håller fullständigt med.
Problemet är väl att du inte kunde veta om boxen var uthyrd om du inte pratat med honom. Hans dotter har kanske inte totalkoll.
Hyresgästen som säger upp sin box måste ju ta för givet att den ska vara urstädad när hyreskontraktet upphör, för även om man sköter städning osv tillsammans är det stallägaren som har ansvar för uthyrningsbiten. Han vill naturligtvis ha boxen tillgänglig, det är ju en intäkt för honom. Jag kan tänka mig att han redan var sur för att boxen inte var urstädad.
Om jag vore du skulle jag ringa hans dotter och be om hjälp, med hänvisning till ert samtal. Om inte det fungerar skulle jag betala.
Då jag kommer dit senare och ska städa ur min box så var den redan urstädad. Jaha, ok? tänker jag då. Då kommer stallägaren och säger att HAN minsann gjort det eftersom jag inte var med på städdagen. Inte så mycket mer att göra åt det, sa bara att vi ju kom överens om att jag skulle göra det efter jobbet. Men tydligen så skulle han då göra det i alla fall.
Aja
Går tre veckor och då betet är slut och jag ska flytta till det nya stallet med pållen så kommer jag på att jag har glömt min tömkörningsgjord/longergjort med lädertömmar (en riktigt dyr en för del delen) samt två fodertunnor fulla med foder, alla mina mått samt fodertavla.
Jag ringer då till stallägaren nästan i "panik" eftersom ingen hade påpekat att jag glömt kvar det (hur kunde jag glömma det kvar? tänkte jag också)
Då får jag som svar riktigt riktigt spydig låter han "Dina saker han jag gömt undan och du kommer aldrig få tillbaka dom om du inte betalar mig 400 SPÄNN för att jag städade ur din box..
Men jobbar man så är det inte säkert att man kan svara i telefonen, eller hör den öht..
Städas ur några dagar(veckor?) låter ju trovärdigt.. Antingen är det några dagar eller så är det några veckor.. OCh skillnaden är ganska stor..
Vet du hur fort det blir mögel i en bädd på sommaren? Riktigt fort..
Och flyttar man till sista juni och städdagen är i juli så är det inte låååångt efteråt.. Sen försvarar jag inte att det inte blev gjort.. Men jag tror att det gjorts en broilerhöna av en fjäder..
kl
Plötsligt förstår man varför jurister och advokater lägger pengar på att annonsera i Ridsport nu för tiden... Vad har hänt med vanligt hyfs och vett i hästvärlden? Försvann det samtidigt med förmågan att kommunicera med varandra?