Hjälp! ...gärna snabbt...

K

Krabban

Min pålle har just blivit utsläppt på sommarbete och i förrgår när jag kollade till honom så hade han på hö framhov, på utsidan, som ett blåmärke. Min gissning är att han kanske snubblat eller slagit i när han rusat i hagen. Men vad tror ni? Är det ngt allvarligare? Hoppade över ridningen den dagen, mest för att vara på säkra sidan.

Hej !
Låter helt klart som han busat i hagen och slagit emot en sten. Verkar han inte besvärad av det och är helt ohalt så skulle jag nog inte vara rädd för att rida honom. Ifall det är ett rejält märke så kanske du skulle kolla med hovis först.
Lycka till

Tack för svaret! Jag red honom igår och märkte ingenting och idag ser det mycket bättre ut, precis som att det släppt lite och börjar försvinna. det var nog bara lite för mycket bus i hagen :).

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 970
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Varning för långt inlägg: I somras gick min 11-åriga valack ihop med ett 4-årigt sto på sommarbete. I början gick han mest undan när hon...
Svar
14
· Visningar
2 282
Hästvård Hej! Jag tänkte kolla vad det finns för erfarenheter här av snubbliga hästar. Jag har ett sexårigt fullblodssto som snubblar väldigt...
Svar
13
· Visningar
4 423
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar