Hjälp, fälttävlansmänniskor!

T

Trubbel

Jag har någonstans långt bak i mitt huvud för mig att det finns en ponny eller väldigt liten häst som går mycket hög (internationell?) fälttävlan. Om jag minns rätt var den från Storbrittanien/Irland.

Vill minnas att den var fux eller skimmel. Murphy och ångvälten säger mitt huvud också, men om det har med saken att göra eller ej har jag ingen aning om! :D

Någon som kan hjälpa mig? Är denna häst/ponny inbillning :angel:, eller minns jag rätt?

Sv: Hjälp, fälttävlansmänniskor!

Du tänker väl på fuxponnyn som Karen o´Connor USA tävlade antar jag och skimmeln från Storbritannien dvs ångvälten heter Murphy Himself och reds av Ian Stark.
2 helt olika hästar på alla sätt och vis!

Det finns nog fler "ponnys" som gått internationellt. Jag kommer ihåg en brunskimmel som storbrittaniens Pippa Nolan-Funnel vann med i Lumühlen -91, den var strax över ponny,med nån centimeter eller så. Kanske nåt att fundera på med dessa svängiga banor som det verkar va nuförtiden. En ponny hade nog nästan kunnat klara tiden i årets OS.:angel:

Theodor O Connor hette fuxponnyn, som tragiskt fick avlivas efter skada i hagen innan OS, skulle gått där, han var 143 cm och placerad i 4*

Tusen tack! :love:

Ja, tyckte väl att det inte riktigt gick ihop sig! Murphy Himself minns jag nu med lite hjälp från er; fantastisk häst det också!

Är mycket fascinerad av dessa fantastiska ponnier/små hästar som lyckas mot "de stora"! Så det finns fler än en? Helt otroligt, tycker jag!

Tusen tack! :love:

Ja, tyckte väl att det inte riktigt gick ihop sig! Murphy Himself minns jag nu med lite hjälp från er; fantastisk häst det också!

Är mycket fascinerad av dessa fantastiska ponnier/små hästar som lyckas mot "de stora"! Så det finns fler än en? Helt otroligt, tycker jag!

Den här lilla hästen (connemaraponny) är jag personligen otroligt fascinerad av! Ingen ponny sett till mankhöjden dock, han är 154 cm. Född: 2004 e Grange Flynn Sparrow u Gräns Rebecka som båda har meriter tom MSV (CNCP*). Sonen ser väl inte direkt ut att vansläktas, eller hur?

Filmen är från hans tredje terrängträning, sept- 2008.

http://www.youtube.com/watch?v=-rXOuLUSsVQ

Han blir lite trött på slutet, men visst går han fint för övrigt! Han ska starta debutant nästa år, och det ska bli spännade. Det är en liten modig häst som också rör sig trevligt, så jag tror att han göra mycket bra ifrån sig!

Senast ändrad av en moderator:

Den har vi redan sett, ryttaren har lagt ut filmerna i en annan tråd. Jättefin men vi tyckte det skulle vara sådans slöseri på en så fin HOPPHÄST :p

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
626
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 660
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 559
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka