Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

Ja ett stuteri eller två finns ju här:idea:

Problemet med "koveterinären" är att han är rädd för hästar:crazy: frågan är om h*n skulle våga undersöka henne:confused:

Ska börja ringa runt och kolla läget:)

Kom just på:crazy:

Vi körde ju hit henne i måndags, kanske därför det sätter igång:crazy:

Vad gör man då, jag vill ju inte att hon kastar om hon nu är dräktig:(

spännande, :) är inte alls insatt i avel med kommer följa tråden :angel:

Men jösses, vad spännande!!!

Jag hade ut en veterinär i våras för att dräktighetsundersöka mitt sto. Tyvärr var det falskt alarm för hennes del, och OJ vad oväntat besviken jag blev! Det är många tankar och känslor som "far förbi" när man misstänker att ett nytt litet liv är på väg.... Så nu är det ett planerat litet föl på väg till nästa vår istället. :)

Jag skulle ljuga om jag sade att jag inte hoppas på ett litet föl för din del... ;)

Kan knappt vänta på att få veta hur det går!

Endel ston är helmysko i brunst:D ett sto jag vet blir alldeles inflammerad i ena ögat i brunst, alltid!:rofl:
Är det någon mer som har hör det symtomet?

Delvis knapplån

Jag lovar att ni ska få veta hur det går:angel::)

En tjej kommer ut och tittar på henne i kväll.

Oj så spännande det här är!! Kan du inte ta kort på henne och visa? Det skulle vara roligt att få se hur tjock hon är framifrån eller bakifrån. Kort på juvret skulle också vara roligt att se. Om du har möjlighet ta kort rakt bakifrån på rätt så nära håll över rumpan så man ser svansroten och korset. Då kan man kanske se lite om bäckenbanden är släppta.

Är bäckenbanden släppta så känner du detta bredvid ryggraden, från svansroten och uppåt mot korset. De blir "sladdriga" och mjuka, ser insjunkna ut.

Är mjölken klibbig? Ta en droppe vätska mellan fingrarna och gnugga fingertopparna mot varandra. Blir det klibbigt då?

Hur det än är så önskar jag dig lycka till! Hoppas det blir som du själv vill. /AFF

Tyvärr lever jag fortfarande kvar i den tiden då man framkallar sina kort:o så tyvärr blir det inga bilder:crazy:

Nej mjölken är inte klibbig utan som vatten, när man haft den på fingrarna en stund är man dock klibbig:confused:

Mitt avelssto är inte dräktig i år men hennes juver skulle säkert kunna lura en oerfaren för det är rätt stort och det kommer genomskinlig mjölk om man känner på det och ibland kan det även droppa lite.

Tyvärr lever jag fortfarande kvar i den tiden då man framkallar sina kort:o så tyvärr blir det inga bilder:crazy:

Nej mjölken är inte klibbig utan som vatten, när man haft den på fingrarna en stund är man dock klibbig:confused:

Synd! Man är ju så himla nyfiken. :smirk: :angel:

Det låter inte som om vätskan är klibbig nej. Det brukar märkas tydligt när man gnuggar ut vätskan mellan fingrarna.

Här är lite juverbilder på mitt sto innan hon fölade i våras (observera att det finns två sidor med foton). Hur ser ditt stos juver ut om du jämför? http://www.pixbox.se/alb355382

Sista dagarna innan fölning brukar juverhalvorna flyta ihop längst bak. Skåran mellan halvorna försvinner alltså. Hur är det på ditt sto?

/AFF

Exakt Scilla! Det är så jag tänkt också. Därför ville jag se foton på stoet. Det är lätt att ta miste om man inte haft något föl förut. /AFF

E så intresserad!!! Hu går det, ahr du fått svar. haha vilket engegemang det blev!

Det är ganska likt tredje kortet på första raden.
Halvorna har inte gått ihop, då borde jag ha lite tid på mig eller?

Jag vet att hon har haft ett föl tidigare och enligt dem som haft henne senast så brukar inte brunsterna märkas...försäljaren sa att ägaren hade sagt att de särskilt på vintern var svårt att se någon brunst:smirk: försäljaren sa det med glimten i ögat.

Mitt avelssto är inte dräktig i år men hennes juver skulle säkert kunna lura en oerfaren för det är rätt stort och det kommer genomskinlig mjölk om man känner på det och ibland kan det även droppa lite.

Jo det är så jag tänker, men hon har bara haft ett föl, kan det bli så ändå?
Och varför har ingen märkt det tidigare i såfall?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 224
Senast: Moa092
·
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 348
Senast: athena
·
Avel Naturen borde ju sköta det här, tycker jag, men nu har mitt sto gått över minst 25 dagar om vi utgår ifrån att hon tog sig samma dag som...
Svar
12
· Visningar
3 614
Senast: ponniplutt
·
Avel Kom till stallet idag, och noterade då att mitt sto vad som en tunna ( om man får säga så :D ), tog in henne i stallet men hade inte en...
2
Svar
28
· Visningar
11 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka