Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

Spännande det här!! Hoppas du snart får veta om det är nåt, och om det blir bebis, att det går bra!!

Min ena fyller juvret vid brunst, har aldrig varit dräktig.

Hon är så man kan mjölka ur henne riktigt ordentligt, men man ska undvika det för om jag är där och pillar kommer "produktionen" igång så pass att hon blir så öm att hon står och piper...

Hormon-rubbningar alltså.

Är din häst vid gott hull så kan det vara så. Ta ut vet. och kolla för säkerhets skull när helgen är över om inget hänt. Det är bättre att veta.

Men hur går det??:bump:

Supernyfiken nu. Vi fick ju ett oväntat shettisföl i våras. Hade kastrerat hingsten hon gått med flera år i höstas. Och så hade han lyckats iallafall!! Innan kastreringen då förståss, men tidigare år har det inte blivit ngt.
Upptäckte att hon satt juver ca en månad innan lilla överaskningen dök upp, mitt på dan under min uppsikt:)

Lova att skriva så fort du vet!

Lycka till!

Mjölken är grågulare och klibbig

Magen har flyttat sig ännu mer bakåt

Termometern kände inte för att vara med längre utan visade först 37 och sen 36 grader så den har ju ballat ur:smirk:

Är du säker på att tempen har gett sig? När det är dags för fölning så sjunker stoets kroppstemp en snabbis o går upp igen till det normala

Ta ett djupt andetag o stressa inte upp dig mer nu. Detta är ett sto som fölat en gång tidigare, så hon bör klara det om det skulle vara så att det kommer nått. Har hon inte fölat till i morron så kommer jag o kollar henne. Som sagt vi vet ju inte ens om hästen är dräktig.
Lite spännande är det dock, nu kan ju inte jag gå o lägga mig, måste ju följa tråden

Ok uppdatering igen

Nu är tempen 37.9
Vad betyder detta?

Fölar hon nu?

Ta ett djupt andetag o stressa inte upp dig mer nu. Detta är ett sto som fölat en gång tidigare, så hon bör klara det om det skulle vara så att det kommer nått. Har hon inte fölat till i morron så kommer jag o kollar henne. Som sagt vi vet ju inte ens om hästen är dräktig.
Lite spännande är det dock, nu kan ju inte jag gå o lägga mig, måste ju följa tråden

Javisst är det spännande:)

Men jag måste säga att jag mår lätt illa:o

hoppas allt går bra... du får uppdatera om du ändå sitter uppe i natt, fast risken är väl att det kanske dyker upp en liten föölis..=).

Ta det lugnt nu o försök sova lite, det behöver du.
Ring när som helst på dygnet om du blir det minsta osäker.
jag lägger mig på soffan så de andra i familjen inte blir störda, fadt dom är ganska vana att det ringer folk hit mitt i nätterna när det är nått med kusar.

Senast ändrad:

Fick du inte tag på veterinären eller något stuteri? Tänkte eftersom det var en kompis som skulle kolla på henne... Hoppas det går bra o nu blir ju hela Bukefalos besvikna om det inte är nått föl:D skämta bara.. Men vi hoppas på det bästa!

följer dett amed spänning, eftersom jag fasar för min första fölning nästa år... hoppas nu att allt går bar om så är fallet :)

*Kl*

Väntar med spänning på uppdatering!

uppdatering

Inget har hänt ännu, mer än att jag är lite trött:angel:

*KL*
Det är inte så att hon på det tidigare stället haft nån hagkompis som gått och diat henne, så det är därför hon har mjölk?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 224
Senast: Moa092
·
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 348
Senast: athena
·
Avel Naturen borde ju sköta det här, tycker jag, men nu har mitt sto gått över minst 25 dagar om vi utgår ifrån att hon tog sig samma dag som...
Svar
12
· Visningar
3 614
Senast: ponniplutt
·
Avel Kom till stallet idag, och noterade då att mitt sto vad som en tunna ( om man får säga så :D ), tog in henne i stallet men hade inte en...
2
Svar
28
· Visningar
11 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat