Hjälp! borttappat vaccinationsintyg

M

Mindra

Har nu fått hem en av mina hästar efter ett år som utlånad. Tyvärr har fodervärden råkat tappa bort vaccinationsintyget, jag själv vet ju att hästen blev vaccinerad i slutet av dec förra året men det är ju inget som jag idag kan bevisa och veterinären kan ju inte gärna komma ihåg att han gjorde det heller. Vet ngn hur jag gör nu? Vill ju gärna slippa att göra om grundvaccineringen med spruta och spruta igen efter 4 v så man har det på papper.. Ngn som har lite koll?

Sv: Hjälp! borttappat vaccinationsintyg

Är det inte inskrivet i hästens pass då? Annars får du säga till fodervärden att leta reda på vacc intyget. Har du ingen räkning från vet? Han kanske tom har sparat i tex dator om du vet exakt datum.

Sv: Hjälp! borttappat vaccinationsintyg

Veterinärer har allt arkiverat. Har själv beställt ett intyg efter 2 år. Så ring veterinären eller veterinärena som vaccinerat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 740
Senast: tuaphua
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 796
Senast: Efwa
·
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 706
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka