Hjälp behövs!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare M_Q
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 992
M

M_Q

Nu är vi snart inne på sista chansen!
Vi får inte stoet dräktigt!
Hon står på en spec. klinik i holland för att bli seminerad men det vill inte ta. Dom använder färskt på henne.
Stoet är 18 år, tävlat på högsta nivå men gjorde sista tävlingen -04 och har efter det bara gått och latat sig, inget arbete alls.
Är i fin kondition och allt sånnt.
Behöver lite desperata tips som kan hjälpa oss att lyckas få henne dräktig! Vill så gärna ha ett föl efter henne !!!

Sv: Hjälp behövs!!

Baktprova, behandla efter res.beskrivning. Skölj 6-8 timmar efter varje seminering. Byt hingst.
Lycka till!

Hej!

Är biopsi gjord på livmodern?
Är bakt.prov taget? Analyserat vad gäller resisistens?

Jag har fått bra resultat med penecillininlägg lokalt i livmodern samt sköljning på "känsliga" ston.

Lycka till!

HeJe

Om en biopsi visar att hon inte kan bli dräktig, men hennes ägg verkar ok, finns ju möjligheten att placera ett befruktat ägg i ett annat sto. Beror ju på hur mycket pengar det är värt att satsa.

Ställ henne jämte hingst för en naturlig betäckning istället...

det har fungerat med massor av ston som dina...

Det har gjorts ett 10-tal tester på henne och man har inte hittat nå fel, vet dock inte vad för prover!
Någon som vet va dessa ni nämt heter på eng. så jag kan ta reda på om dessa är gjorda? (stoet står i holland)

Svårt att få någon hingst som vill betäcka naturligt eftersom vi vill ha en bra hingst på henne!

Förutfattade meningar:crazy:

MEN- för att "få igång" henne- betäck naturligt iår, och kanske få ett friskt föl nästa vår, för att då ta "värstinghingsten"...

Alternativet kanske är inget föl alls-någonsin...

Alltid värt att pröva!

de é sant...

har nu fått höra att det är inga fel på nå prover men hon kommer inte i full brunst, trotts att man sprutat igång henne.
Det är pojkvännen som håller kontakt med dom så mer än så fick ja inte fram riktigt.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 094
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 440
Senast: Solstig
·
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 793
Senast: _Taggis_
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 709

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka