V
vickis-pajala
yngsta flickan har fyllt 4 år nu i höst och det är dax för ansökan om dagisplats, har tidigare haft svärmor som hjälpt oss att ta handom pigan, men nu är pigan så passa stor att hon behöver lite utbyte av andra barn.
detta erbjuder vår kommun
1: en heltids plats ( vi har inget behov av detta, bara kostsammt )
2. 15 timmar per vecka allämnförskoleplats gratis, varit i kontak med andra föräldrar som berättar att då har man barnet på dagis ena veckan tre dagar i veckan 5 timmar, andra veckan 2 dagar 7,5 timmar får ej välja dagar själv
3: 15 timmar / vecka kostar en slant men då får man välja tider tillsammans med dagis, ungefär i samma tappning som den allmänna förskoleplatsen.
4: 23 timmar / vecka för skiftarbetande föräldrar då har du mer frihet att välja vilka tider
vårt behov då
jag jobbar natt ungefär 16 nätter på 6 veckor och pigan behöver bara vara på dagis då jag sover alltså 11 dagar på 6 veckor cirkus.
sambon han kör lastbil och åker tidigt på morgonen
vet ej om vi kvalar in som att båda föräldrarna jobbar skift
ja hoppas någon fattar vad jag skrivit och kan ge mig lite kloka råd
detta erbjuder vår kommun
1: en heltids plats ( vi har inget behov av detta, bara kostsammt )
2. 15 timmar per vecka allämnförskoleplats gratis, varit i kontak med andra föräldrar som berättar att då har man barnet på dagis ena veckan tre dagar i veckan 5 timmar, andra veckan 2 dagar 7,5 timmar får ej välja dagar själv
3: 15 timmar / vecka kostar en slant men då får man välja tider tillsammans med dagis, ungefär i samma tappning som den allmänna förskoleplatsen.
4: 23 timmar / vecka för skiftarbetande föräldrar då har du mer frihet att välja vilka tider
vårt behov då
jag jobbar natt ungefär 16 nätter på 6 veckor och pigan behöver bara vara på dagis då jag sover alltså 11 dagar på 6 veckor cirkus.
sambon han kör lastbil och åker tidigt på morgonen
vet ej om vi kvalar in som att båda föräldrarna jobbar skift
ja hoppas någon fattar vad jag skrivit och kan ge mig lite kloka råd