EmmaBovary
Trådstartare
Finns det möjligtvis någon härinne som känner igen den här tavlan, som återfinns ett kort ögonblick i filmen IO?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller Moses? Kanske snarare han. Om det sen är en "äkta" gammal målning eller nåt nyskapat är svårt att säga.Jag skulle tippa att den föreställer Johannes Döparen? Dvs är ett motiv ur Bibeln. Så långt kan jag spekulera.....
Kan det verkligen vara det? Inte omöjligt. Mina tankar gick också direkt till bibeln men sen tog det stopp.Jag skulle tippa att den föreställer Johannes Döparen? Dvs är ett motiv ur Bibeln. Så långt kan jag spekulera.....
Kanske De Skriftlärde? (The Scribes).Kan det verkligen vara det? Inte omöjligt. Mina tankar gick också direkt till bibeln men sen tog det stopp.
Ljusade upp samma bild:
Visa bifogad fil 36311
Visa bifogad fil 36311
Dela gärna med dig av info om tavlan.Tack alla som tagit sig tid att svara, tavlan är nu identifierad och verkar hänga i Bulgariens nationalbibliotek (som de ser ut att ha filmat scenen i).![]()
JAA! Jag vill också veta!!! :-DDela gärna med dig av info om tavlan.![]()
Finns det möjligtvis någon härinne som känner igen den här tavlan, som återfinns ett kort ögonblick i filmen IO?
Visa bifogad fil 36298
*host*Ingen aning men ser ut som ngt äldre iaf...? Har du kollat typ Caravaggio?
Tack alla som tagit sig tid att svara, tavlan är nu identifierad och verkar hänga i Bulgariens nationalbibliotek (som de ser ut att ha filmat scenen i).![]()
Menar du att äldre måleri inte kan hänga i bulgariska nationalbiblioteket? :-).*host*
Tror mer hon syftar på det faktum att TS redan lyckats identifiera tavlan.Menar du att äldre måleri inte kan hänga i bulgariska nationalbiblioteket? :-).
Aha :-)Tror mer hon syftar på det faktum att TS redan lyckats identifiera tavlan.