T
Tuffa_tosen
Hej, jag har en kanin flicka som nu i Juli ska bli 2år. Hon är en löwen. Igår vid nio så var hon ute och sprang i koppel. Jag tog upp henne men hon sprattlade till och föll från 1 m. Hon trasslade in sig i kopplet runt ett av benen och hamnade på rygg. Hon skrek och jag fick panik. Jag slängde mej ner och tog upp henne i famnen. Jag trasslade ut kopplet och satte ner henne på backen. Då släpade hon ett av benen bakom sig. Hon kunde inte stödja på benet. Vi ringde vetrinären och dom bad oss vänta under natten och höra av oss på morgonen dagen efter. Nästa dag, asså idag så var hon mycket piggare och satt inte still så som hon gjorde dagen innan. Såg ut som hon ätit och druckit under natten. Även bajsat och kissat. Men hon släpade benet ungefär lika mycket, men var mer rörlig och lika nyfiken som vanligt. Hon orkade gå runt lite men sen satte hon sig ner och vilade och kunde sedan ta några få skutt, och vilade igen.
Vi ringde vetrinären och fick en tid 11. Vi åkte dit och dom kände på benet och sa direkt att dom tyckte inte bent kändes brutet. Och hon verkade inte tycka att de gjorde ont när hon tröck på hennes ben. Men jag ville ändå röntga. Dom röntgade men inget var brutet. Vad kan det då vara? Kan hon bli frisk? Vad ska man göra? Lider hon?
Snälla, hjälp mig. Mvh: Maria
Vi ringde vetrinären och fick en tid 11. Vi åkte dit och dom kände på benet och sa direkt att dom tyckte inte bent kändes brutet. Och hon verkade inte tycka att de gjorde ont när hon tröck på hennes ben. Men jag ville ändå röntga. Dom röntgade men inget var brutet. Vad kan det då vara? Kan hon bli frisk? Vad ska man göra? Lider hon?
Snälla, hjälp mig. Mvh: Maria