hjälp angående insektsskydd ...?

S

sofieshopp

Hejsan!

Jag har precis införskaffat mig ett Insektsskydd "nät" för min häst som fästs i nosgrimman och sätts ovan mulen... han är nämligen extremt ryckig med huvudet å irriterad på flygorna nu under våren och sommaren....

Nu till min fråga...

Får jag tävla hoppning med denna på?
Någon som vet??:)

Sv: hjälp angående insektsskydd ...?

Nu är jag inte säker på min sak.

MEN
jag har sett personer på tävlingsbanor med detta "nosnät". Vet dock att det inte är tillåtet i dressyr då en vän till mig ville få dispens för detta men inte fick det.

Jessica Kurten tävlar med nosnät pga att Libertina har HSS så jag tror att du borde få det!

(Iaf i hoppningen)

Tack så mycket från svaren från er båda...

jag tävlar i hoppning. ska ta med mig det till nästa tävlig och fråga överdomaren personligen ¨så får jag svaret... hahhaa

lika bra att vara 100% säker!
Thanks agin!

Jag har ialla fall sett en tjej som tävlat hoppning regionalt med ett flugpannband fastspänt i nosgrimman för att hästen var känslig för flygfä.

Hejsan!

Jag har precis införskaffat mig ett Insektsskydd "nät" för min häst som fästs i nosgrimman och sätts ovan mulen... han är nämligen extremt ryckig med huvudet å irriterad på flygorna nu under våren och sommaren....

Nu till min fråga...

Får jag tävla hoppning med denna på?
Någon som vet??:)

JA du får tävla hoppning på det... Jag använder sånt själv å har startat med det å inga reaktioner från domare osv... Så JA du kan vara lugn ut å tävla med det :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 590
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 256
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 075
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 318
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar