Hjälp, allsvenskan!

bamse_

Trådstartare
Hejsan! Ska tävla ponnyallsvenskan div II denna hösten, vilket menas att det blir min allra första lagtävling. :) Dock behöver jag lite hjälp med bedömningar, hur det går till och allt sånt. :p
Bedömningen är A och omhoppningen A. Betyder det att man väntar tills alla har hoppat grunden och sedan går in på banan eller fortsätter man direkt om man är felfri?
Var och när möter man upp laget?
Hur går prisutdelning till?

Sv: Hjälp, allsvenskan!

Man väntar tills alla har hoppat grunden innan man tar omhoppningen. Om jag minns rätt är det endast de felfria/med minst fel som går till omhoppning för att göra upp om förstaplatsen :)

Laget får du ta med övriga lagmedlemmar/lagledaren och prisutdelningen går nog till som på en vanlig tävling men med hela laget närvarande samtidigt istället :)

Det var i alla fall så det gick till för två/tre år sen vid mitt deltagande...

Lycka till!

Våra lagklasser går i A:1a, alltså att alla rider grunden för att sedan hoppa omhoppning. Det innebär ju alltså att om det är ponnyklasser hoppas alla kategoriers grundomgång först, innan man börjar om på kat A/B med omhoppning. Lagklasser kan alltså ta väldigt lång tid.
Det kan också vara så att du får rida omhoppning även om du själv har fel i grunden. Slutar ditt lag och ett till lag på 0 fel och det blir omhoppning för laget rider du också omhoppning. Däremot är du inte med om de individuella placeringarna (man tävlar ju både för laget och individuellt i lagklasserna - det är alltså två prisutdelningar per klass)

Det är inga individuella starter i lagtävling när det gäller hoppning endast i dressyren :)

I vårat distrikt är det det, både i ponny och häst!
Har själv kommit tvåa individuellt och fyra med laget i samma klass nu i våras.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 351
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 190
Tävling Ska hopptävla för första gången påriktigt snart och jag har lite frågor och funderingar. Min start är ca kl 09.00, det är första...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama