hjälmfrågor

E

EmMmY

nu när det varit så många hjälmtrådar blir jag lite eftertänksam och har lite frågor;
Hur hårt ska hjälmen egentligen sitta? Om jag skakar på huvudet glider ine min hjälm nånting med om jag tar tag med handen kan jag dra så den glider upp vid bakhuvudet = ner över pannan. Har jag en hjälm som sitter hårdare tycker jag det är obehagligt/gör ont i huvudet.

Och sen; Kan man se om hjälmen gått sönder vid avramling? Ramlade av för ett år sedan slog i ryggen först och sen kom huvudet i marken, fick lite ont i huvudet men gick över på någon timma, inte hjärnskakning eller så. Men kan hjälmen tagit skada av det? Det var ju inte en sådan kraftig smäll. Kan man se/känna om det blivit någon spricka?

Och sen; Kan man se om hjälmen gått sönder vid avramling? Ramlade av för ett år sedan slog i ryggen först och sen kom huvudet i marken, fick lite ont i huvudet men gick över på någon timma, inte hjärnskakning eller så. Men kan hjälmen tagit skada av det? Det var ju inte en sådan kraftig smäll. Kan man se/känna om det blivit någon spricka?
Nej. Slår du i den har den gjort sitt; byt hjälm! :)

hjälmen skall ej kunna åka ner på näsan är vad jag har fått lärt mig...
går det inte att spänna en rem som sitter bak i nacken då?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag brukar inte svära eller säga sådana saker men just nu är det precis det jag känner. Jag har i princip ständig ångest men idag tog...
2
Svar
22
· Visningar
2 248
Senast: EmmaBovary
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 900
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Jag klantade till mig rejält, nästan så det blir lite pinsamt, men i helgen hade vi druckit lite vin och skulle cykla hem på kvällen...
Svar
7
· Visningar
1 278
Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 476

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka