Hjälmen på i Globen

(Sporthästen)
Övrigt

Allt fler tävlingsryttare sätter på sig hjälm. När Globentävlingarna inleddes med öppen dressyrträning red fem av åtta ryttare med hjälm.

Charlotte.jpg

Peters i hjälm efter King-olycka

läs mer

Läs mer...

Sv: Hjälmen på i Globen

Ja vart annars ska hjälmen vara om inte på huvudet?? kvar i kartongen med prislappen på eller?

Visst det är upp till var och en att välja vad man vill göra med sitt liv, men hur jävla svårt ska det vara att sätta på sig en hjälm när man rider????? VAD är problemet, rider man sämre, är det fult, är man töntig om man har hjälm?
Dessutom ger det ju skeva signaler till yngre ryttare som tycker att 'kan min idol rida utan hjälm kan väl jag också det'. Inte OK!

Det borde vara lag på att använda hjälm vid ALL ridning! Olyckor sker på en millisekund och att bära hjälm är en sån billig försäkring!

Åtminstone under tävling, vad folk väljer att göra på hemmaplan (även om de riskerar livet) är ju upp till de själva. Även om det är som att åka bil utan bälte. Man klarar sig utan skador tills den dag det smäller. Idiotiskt att ridsportsidoler väljer att inte använda hjälm, för de rider ju knappast sämre med hjälm, deras image förstörs knappast av att bära hjälm heller. Tvärt om! Och ja dåliga förebilder är de när de skippar den lilla detaljen, som kan rädda livet på en.

*KL*
...och det faktum att sjukvården ska belastas i onödan på grund av människors dumhet :mad:

Rolle
Islandsfullblod på Lösdrift

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 996
Senast: Flixon
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 234
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lyckades få en konsultation hos en efterfrågad hälsoperson som är expert på kvinnohälsa. Det var väldigt givande! Trots att jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 438
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet knappt var jag ska ta vägen. Det känns så fruktansvärt motigt och energisänkande på alla plan nu, så jag vill bara fly nånstans...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt
  • Uppdateringstråd 30