Men skärp dig. Det var du som först drog in flickan i frågan i exemplet, jag startade med att göra en allmän kommentar kring hjälmanvändande såsom flera innan mig gjort. Det var DU som började prata om hur gammal just hennes hjälm var och jag svarade bara att det inte alls var orimligt att hävda att den var äldre än tre år, vilket du ned bestämdhet hävdade. Hur får du det till ett skuldbeläggande? Jag har aldrig hävdat att HENNES hjälm var förbrukad, jag sa att jag tror att många har förbrukade hjälmar.Du vet att du nu försöker skuldbelägga en 16--åring för att hon kanske hade en gammal hjälm? Får hon inte lida nog?
Sen har en 12-13 åring oftast inte samma storlek som 16-åring, inte ens med ställbara storlekar. Och att utgå från att hjälmen är förbrukad för att den inte lyckas skydda från skador fullt ut är inte så värst schyst.
Syftet med mitt första inlägg var att påminna om riskerna med gamla hjälmar, vilket hade varit uppe för diskussion, och sedan svarade jag på din bristande logik gällande ålder. Det är inget skuldbeläggande, så sätt dig ner i båten och sluta lägg ord i munnen på mig.