M

Marika

Jag behöver en ny hjälm och har ingen aning om vad jag ska köpa för någon :crazy: Ville ha en JW hjälm från början, men fick ju reda på att dom har slutat att tillverkas, alltså den med läderband. Och vill inte ha den som är likvärdig för den är inte snygg. Utöver JW hjälmen har jag ingen aning om vad jag vill ha för någon. Så behöver tips och råd. Den ska vara stilren för vill kunna ha den både i dressyr och hoppning. Så ös på med hjälmmärken och sorter ;)

Sv: Hjälm!

Charles Owen John Whitaker har inte slutat tillverkas. Eftersom Skara Hästsport ville vara ensam med John Whitaker fick Charles Owen göra en annan likväridig modell som alla andra kunde sälja. Det enda som skiljer är snöret mot autografen, annars är det INGEN skillnad, vad är det som gör att den blir så ful mot JWn när det är en fjuttgrejj som inte ens syns när man har hjälmen på sig?

Skara är ju inte ensamma att ha JW?! Den finns ju överallt.

:laugh:

De fanns överallt förut. Inte längre, eftersom Equality Line nu säljer CO WC finns det flest av dem. De JW hjälmarna som finns utanför Skara är köpta via Skara.

Men på VILKET SÄTT är den inte lika snygg?! Den är PRECIS LIKADAN som JW hjälmen!

En fråga bara, den som skara har är det den med autografen? "originalet"?

Ja det är det, men som sagt var så är det inte bara Skara som har den.

Jag valde CO före JW för att slippa den fula autografen.

:laugh:

Varför är den inte lika snygg? Det är samma hjälm bara att jw har autografen! :grin:

Jag tycker att det var stor skillnad mellan dom två? Annars hade jag ju inte haft det här problemet eller hur? :crazy:

Då har du provat fel modell, för det är ingen skilnad mellan JW och Hampton förutom autografen/snöret.

Det är ju helt omöjligt att svara på. Olika hjälmar har olika form och passar olika på olika människor. Ta du och prova igenom ett gäng så känner du snart hur skönt den sitter på och hur den ser ut på dig.
Lycka till/G

okej :laugh:
Men co är den med snöre? eller rosett. Har inte tänkt på att de är skillnad innan.

Båda är CO och båda har rosett. Skillnaden är att JWn har en autograf på undersidan av den lilla "kudden" i nacken och Hampton har snörning där istället. I övrigt är det precis samma hjälm.

Jag valde CO före JW för att slippa den fula autografen.

BÅDA hjälmarna är CO, ena heter Wellington Classic och ena John Whitaker I. Alltså CO WC och CO JW.

Jag tycker att det var stor skillnad mellan dom två? Annars hade jag ju inte haft det här problemet eller hur? :crazy:

Nu vet inte jag vad du kollat på för bilder, har du sett båda på nära håll IRL?
Här är Charles Owen John Whitaker och här är Charles Owen Wellington Classic. Du måste ha blandat ihop Wellington Classic med Hampton som är en äldre modell av JW och WC. Som du ser har JW och WC samma produktbild - eftersom det är SAMMA MODELL!

Då har du provat fel modell, för det är ingen skilnad mellan JW och Hampton förutom autografen/snöret.

Det är skillnad på JW och Hampton, JW och Wellington Classic är det endast skillnad på autografen.

okej :laugh:
Men co är den med snöre? eller rosett. Har inte tänkt på att de är skillnad innan.

Båda är CO, för att inte blanda ihop dem så är det Wellington Classic eller John Whitaker.

Virrpannan jag... menar såklart Wellington Classic och inte Hampton, har ju en WC själv. :rofl: Tur att du har bättre koll på läget! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 108
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 175
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 058
Senast: lizzie
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 479
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar