hjälp! tänka på med föl?

Sv: hjälp! tänka på med föl?

Nu är vi nog alla här i tråden lika förväntansfulla! Lycka till!
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Vill bara säga att åh vilken fantastisk person du är som kommer med utförliga tips och råd och som dessutom erbjuder dig att nås via telefon för rådgivning till ts.:laugh: Verkligen hjälpsamt:) Det borde finnas fler människor som du!:love:
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

*KL*

Har följt tråden "i tysthet", och nu är jag såå nyfiken, hur går det? :)
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

*KL* Hallå .....Man kan inte komma in på Buke och ställ massor av frågor och sen inte uppdatera alla Bukefolk hur det går för din pålla ;) ?!?!?
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Så spännande trots att det inte var planerat från er sida.
Hur går det? =D
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Knuzze har redan varit här och hämtat fölvakt och refraktometer. :D

Har du överhuvudtaget någon kontakt med TS Knuzze ?
Har du fått tillbaka dina saker ? Hoppas det för det känns ju väldigt konstigt att Ts inte skriver i tråden ?
Även om det inte gått bra hoppas man på en uppdatering i tråden .
Mia
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Jag har fått tillbaka mina saker. Knuzzez häst har fortfarande inte fölat men jag har sto som närmar sig fölning själv nu.
I övrigt är det nog bäst att Knuzze själv uppdaterar i tråden. :-)
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Vad skönt att det inte hänt något och att du fått tillbaka sakerna :) Nätet är ju nätet och jag känner mig lite dum som skrev ovan men när Ts varit inne och inte skriver något i tråden börjar man tyvärr undra ?

Lycka till med fölning .

Mia
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Fruktansvärt dåligt av Trådskaparen att be om hjälp och råd men sen inte kunna svara folk i tråden hur det gått :mad:
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Jag är också nyfiken!

Om via har kontakt med knuzze kanske h*n kan vidarebefordra forumets önskemål om uppdatering :D
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Ja nu är jag också nyfiken!:)

o så hade jag aldrig hört talas om en refraktometer...ska genast googla...
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Swevet säljer refraktometrar.
Min kommer därifrån och ser ut så här:
e97dc9d0.jpg
 
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Halloj! Inte hunnit vara inne faktiskt, datorerna har krånglat och lite andra omständigheter!
Inget föl ännu, men det bufflar runt och verkar ha ett temprament av dess like iallafall! ;)
Tyvärr kommer inte stoet få någon mjölk, så kommer bli en nappebebis.. tyvärr.. Men men! :)
Kallstall på det känns inte fullt så kul men det får lösa sig!
Ska FÖRSÖKA uppdatera lite mer här nu framöver! :)

Och TUSEN TACK för alla tips och tack Via för all hjälp vi får och fått ! :)
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 035
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 477
Senast: Freazer
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp