Hjälp mig med jobbets Facebooksida

tott

Trådstartare
Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem.
Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och jag behöver alltså byta. Hur??? Var?


Jag ska ta bort två personer som tidigare har haft rätt att göra inlägg på sidan, men till det krävs lösenordet till sidan...vilket jag inte kommer ihåg - ingen annan heller. HUR kan jag byta det utan att veta vad det nuvarande är? VAR kan jag göra det?

Jag har försökt googla och leta men jag hittar inte lösningen.
 
Det går nog inte utan mail och lösenord. Den som startade sidan kanske har lösenordet?
Du får nog starta en ny sida i stället och anmäla den nuvarande som falsk eller så till Facebook. Eller kolla i facebooks hjälpcenter för sidor.
 
Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem.
Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och jag behöver alltså byta. Hur??? Var?


Jag ska ta bort två personer som tidigare har haft rätt att göra inlägg på sidan, men till det krävs lösenordet till sidan...vilket jag inte kommer ihåg - ingen annan heller. HUR kan jag byta det utan att veta vad det nuvarande är? VAR kan jag göra det?

Jag har försökt googla och leta men jag hittar inte lösningen.
Min uppfattning är att du behöver logga in med den epost och lösenord som sidan skapades med. Du kommer nog inte vidare utan det.
 
Min uppfattning är att du behöver logga in med den epost och lösenord som sidan skapades med. Du kommer nog inte vidare utan det.
Ja, utan det blir det svårt. Men är fd Chefen en vettig person och det inte var något tjafs vid avslutandet borde denna kunna hjälpa till att byta tycker jag, en sådan tjänst hade iaf mina tidigare chefer lätt kunnat göra. Det ligger ju i dens intresse också tänker jag att ”frigöra” sin egen e-postadress från kontot. Är denne intresserad av att hjälpa till är det väl bara att begära nytt lösenord, be fd chefen gå in och uppdatera kontot med den nya adressen och lämna över de nya uppgifterna till er.
 
Har idag varit i kontakt med förra chefen (inget tjafs där nej). Han kommer inte heller ihåg lösenordet, men om jag loggar ut från sidan och trycker på "glömt lösenord" så borde ju han få mail om saken och vi kan fixa till ett nytt lösenord.

Ett problem kvarstår - var byter man fd. chefens privata mailadress till en annan?
 
Om det är likadant som för privata sidor så går det inte att byta mailadress, bara lägga till en ny och ange den som primär mailadress.
Har försökt byta på mitt konto nämligen och det gick inte att ta bort den första adressen som jag skapade kontot med.
 
Om det är likadant som för privata sidor så går det inte att byta mailadress, bara lägga till en ny och ange den som primär mailadress.
Har försökt byta på mitt konto nämligen och det gick inte att ta bort den första adressen som jag skapade kontot med.
Tror det ska gå att byta, men då måste man först ta bort den gamla...men hur 🤷‍♀️
 
Jag har fortfarande inte hittat lösning på mitt problem.
Nu har jag i alla fall lyckats ta bort de två personer som inte längre ska ha rätt att publicera inlägg på sidan, men jag har ingen aning om hur man kan ta bort fd. chefens e-mail. Jag hittar inte ens var det står vilken adress som är kopplad till sidan.

Snart blir jag tokig på detta!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 702
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 133
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 578
Samhälle Jag blir tokig på alla lösenord, inte bara de nödvändiga som bankid, bank login och liknande utan alla andra. FB, IG, Twitter (iofs har...
2
Svar
28
· Visningar
1 907
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp