Hjälp. En hund till - vem väljer vad det blir?

Sv: Hjälp. En hund till - vem väljer vad det blir?

Hejsan, jag har själv och föder upp beaglar, fantastiska hundar i alla lägen. Jagar bra men är också väldigt formbara. Iaf de jag har. Jagar bl.a. hare rådjur/hjortar och räv enstaka fall driver älg och vildsvin också.. (icke önskvärt dock)

Och JA!! det är verkligen en sockerchock med en beaglevalp i hemmet.
 
Sv: Hjälp. En hund till - vem väljer vad det blir?

Ok, lägesuppdatering... Eftersom ni inte kan se mig informerar jag om att det nu pyyyr ur öronen på mig av ilska.

Jag skulle få skaffa en hund till när vi hade mer utrymme. Nu bor vi tre gånger så stor med trädgård.

Vi har tittat på jakthundar (JAG har ringt uppfödare och bokat besök, sambon har bara behövt följa med) men han "kan inte bestämma sig och vill se fler raser". Han har fortfarande inte börjat jaga. När jag frågar om han tagit reda på mer info om vilka raser han vill se så säger han sig "inte veta hur man gör". Vilket jag tolkar som en FIN vink på hur stort intresset egentligen är. (Så jäkla svårt är det inte att hitta en rasklubbs hemsida t.ex.)

Jag har hittat den perfektaste sötaste lilla tikvalpen som är klar att flytta om tre veckor av MIN ras, den jag planerat och pluggat om i två år nu.

Men ÄNDÅ! Det jäääävla tjatet:" Det blir så besvärligt med två hundar." Jaha och hur kom jakthunden in i den ekvationen då??

Jag börjar nu misstänka att pratet om jakthund bara var för att vinna tid, hans taktik är att trötta ut mig.

Jag är gravid NU, och vill ha hem min valp NU så att den är halvklar unghund tills bebis kommer. Jag vägrar ha bebis och valp samtidigt vilket innebär att blir det ingen hund nu dröjer det flera år innan det är läge igen.

Och nu säger han surt: ja om du gör dig av med "råttorna" (4marsvin som bor i ett förråd på tomten och en hamster som högst har ett halvår kvar att leva) så får du väl skaffa hund då...

VILLKOR??? :mad:

Så fan heller.

Han har en radiostation i källaren, flyger paragliding, tränar boxning, ska nu börja jaga plus alla jävla kvällar framför datorn. Jag har EN hobby. Mina djur. Jag hade två hundar när vi träffades, jag har alltid sagt att jag vill ha en till nu när Billie är borta och han vet att jag har planerat för en perro länge.

Jag är jävligt trött på att vika mig och anpassa mig. Det är alltid jag som anpassat mig efter honom, vi bodde hos honom första åren för att det var större - att jag fick nästan 4 timmars restid kollektivt till jobb plus hämtning/lämning av hund bekom ju inte honom. (Som vägrade åka kommunalt den dagen bilen strejkade...)

Jag överväger på allvar att peka finger åt "hans villkor" och gå vidare med den här hundvalpen ändå. Det här är mitt liv också!!

Och nej, egentligen är han en bra karl. Han bara missar att vi har ett gemensamt liv, inte att det är hans liv vi lever.

Fucka inte med en hormonkärring....:devil:

Han visste vem jag är när han valde mig, han kan inte välja bort delar han inte gillar och tro att jag ska vara nöjd.

Rätt eller fel?
 
Sv: Hjälp. En hund till - vem väljer vad det blir?

Håller bara med YorkWann, You go girl!! :D
(och naturligtvis ett STORT grattis till bebben!)
 
Sv: Hjälp. En hund till - vem väljer vad det blir?

Ja kör på tycker jag också! När du väl fått hem lilla valpen så finns det inte chans att han kan motstå den ;)
 
Sv: Hjälp. En hund till - vem väljer vad det blir?

Ja tänk dessa hormoner.... :o

Han gick med på det! (Dvs, han insåg sitt eget bästa.... :D)

:banana:

Ringer uppfödaren first thing i morgon bitti.
 
Sv: Hjälp. En hund till - vem väljer vad det blir?

Ska jag kanske gå vidare och lösa det där med världsfreden nu när jag ändå har ångan uppe.... :p
 
Sv: Hjälp. En hund till - vem väljer vad det blir?

Påpeka att jag kastade ut min karl när jag inte fick skaffa fler djur:devil: Ut med honom, in med en jycke:D

Nä, men helt rätt, man får bara visa hur en slipsten ska dras, du hade ju fått som du hade velat ändå;)
 
Sv: Hjälp. En hund till - vem väljer vad det blir?

Haha :D så bra gjort!

Skogstrollet Bilder! Vad är det för ras?
 
Sv: Hjälp. En hund till - vem väljer vad det blir?

Bilder kommer så snart jag fått klartecken på vilken av tikvalparna som blir min, de är bara fem veckor än . :)

Jag funderade på att pressa igenom mitt beslut och tänkte, vad är det värsta som kan hända. Att han lämnar mig. På grund av en hundvalp? Lika bra att vi i så fall inser redan nu att vi är fel för varandra.

Det har varit lite halvspänd här hemma idag men jag tror det blir bra. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp. En hund till - vem väljer vad det blir?

pja, jag skaffade den tredje hunden mot sambons egentliga vilja (samma tjat om hur jobbigt det är trots att det bara är jag som gör något med hundarna) för jag kände att jag inte vill gå runt resten av liet och ångra att jag missade denna chans för att han var tvär - och det har gått bra - han är tokkär i just den hunden numera ;)
 
Sv: Hjälp. En hund till - vem väljer vad det blir?

Åh, lycka till med valpis och växande mage! Har följt tråden med spänning så nu var det dags för ett inlägg :D.
 
Sv: Hjälp. En hund till - vem väljer vad det blir?

Ville bara säga grattis till både bebis och valp! :love:

Sen passar jag på att säga tack till alla starka människor som svarat i tråden. Jag har själv samma "två hundar är jobbigt"dilemma. Jag känner mig ännu mer beslutsam när jag läst era svar i tråden. Tack så jättemycket för detta :bow:
 
Sv: Hjälp. En hund till - vem väljer vad det blir?

Tydligen är det oftast män som är såna... Kan ju trösta alla oss som vill ha fler hundar att jag känner många killar som äger många hundar;)
 
Sv: Hjälp. En hund till - vem väljer vad det blir?

Skogstrollet, grattis till tillökningarna!!!!

När pojkvännen undrade hur många hundar jag tänkte ha egentligen så var hans kommentar på antalet (5-6) bara *ok* han gillar doggarna och har inget emot att hjälpa till med rastningar om jag ber honom. Som tur är har han ett eget intresse som han lägger daglig tid på och tycker det är skönt att jag också har det :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 744
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Hej! Jag ska försöka fatta mig kort. Frugan och jag har planerat att skaffa hund under året och har landat i att jaktlabbe passar oss...
Svar
15
· Visningar
1 443
Senast: Lillo
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 969
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 053
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp