C
CeciliaAndersen
Hjäälp mig!
Hejsan. Jag fick analysen idag. Det är inget bra alls :/ Skyyyhöga värden!
84 % ts
64 smrp
8.1 mj
1.9 Ca
1.9 P
1.2 Mg
15.9 K
gram per kilo foder då!
vi har 3 hästar:
Japp, D-ponny, 23 år, c:a 450 kg, pensionär, har lite svårare att hålla bra hull än tidigare år..
Schrek, D-ponny, 4 år, c:a 450 kg, rids 2-3 gånger i veckan, normalt arbete, har svårt att hålla bra hull..
Schess, 6 år, 160 cm hög, c:a 500 kg, vilar just nu p.g.a. skada, annars rids han 5 dagar i veckan, normalt arbete, har väldigt lätt för att hålla bra hull, bara han tittar på mat så rullar han fram
Ja, och det bästa jag kan komma på är:
Japp: 6 kg hö, 100 gram krafft miner grön
Schrek: 8 kg hö, 100 gram krafft miner grön.
Schess: 7 kg hö, 100 gram krafft miner grön.
och en näve betfor till var för att blanda ut miniralerna i..
thats it :/ jättelite grovfoder, men lägger jag till mer blir det stoort överskott av både energi och protein!
halm kan jag inte få tag på, hela skåne är bort regnat..
vad ska jag göra?
Hejsan. Jag fick analysen idag. Det är inget bra alls :/ Skyyyhöga värden!
84 % ts
64 smrp
8.1 mj
1.9 Ca
1.9 P
1.2 Mg
15.9 K
gram per kilo foder då!
vi har 3 hästar:
Japp, D-ponny, 23 år, c:a 450 kg, pensionär, har lite svårare att hålla bra hull än tidigare år..
Schrek, D-ponny, 4 år, c:a 450 kg, rids 2-3 gånger i veckan, normalt arbete, har svårt att hålla bra hull..
Schess, 6 år, 160 cm hög, c:a 500 kg, vilar just nu p.g.a. skada, annars rids han 5 dagar i veckan, normalt arbete, har väldigt lätt för att hålla bra hull, bara han tittar på mat så rullar han fram
Ja, och det bästa jag kan komma på är:
Japp: 6 kg hö, 100 gram krafft miner grön
Schrek: 8 kg hö, 100 gram krafft miner grön.
Schess: 7 kg hö, 100 gram krafft miner grön.
och en näve betfor till var för att blanda ut miniralerna i..
thats it :/ jättelite grovfoder, men lägger jag till mer blir det stoort överskott av både energi och protein!
halm kan jag inte få tag på, hela skåne är bort regnat..
vad ska jag göra?