hjääälP!

C

claraB

Hejj! :bump:

Har ett halvblodssto på 10 år som efter ett tags vila fått mycket mindre muskler. Vilket är bästa sättet att bygga upp henne igen? Har köpt E-vitamin som hjälper till att bygga upp musklerna. Men finns det några speciella övningar? T.ex bommar, cavaletti?:crazy:
 
Sv: hjääälP!

Rid henne i skogen på stigar och i backar och dyl. E-vitamin i sej hjälper inte till att bygga upp musklerna det ger dem bara mer "näring" så att de inte bryts ner igen efter ridningen. Dels behöver hästen proteiner och lysin för att kunna bygga muskler, utan lysin så tas inte E-vitaminet upp ordentligt. Rid hästen i rätt form och se till att den kommer ut i skogen är mitt tips
 
Sv: hjääälP!

klättra, bommar, gymnastikhoppning (beroende på nuv. form) jogging, har ni snö så pulsa i den:) annars är även "offroad" i skogen jättebra:)
 
Sv: hjääälP!

E vitamin bygger inga muskler alls, det binder fettet så hästen blir av med allt underhudsfett och musklerna syns... Se till att hästen får i sig ordentligt med protein istället.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 555
Senast: Stereo
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 885
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 837
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp