Hitte katt

B

Blossom7

Hej på er
Jag har tagit hand om en lite hittekatt som dök upp i min trädgård i höstas. Har bara en liten fundering angående hennes ögon, dom är alltid vädligt blöta (ser ut som hon gråter ). Katten är förövrigt jätte pigg och busig, mina andra katter bara suckar när dom ser henne springa omkring och busa. Borde jag oroa mig för ögonen när hon är så pigg och glad? :confused:

Sv: Hitte katt

Ta katten till veterinären för allmän hälsokontroll. Passa på att kolla upp eventuell kastration och uppdatera vaccinationer (om du inte gjort det redan). Det är alltid bäst att veta säkert så det inte är något som smittar de andra katterna.

:bow: för att du tagit hand om katten och givit den ett hem!

Tack för svaret, det borde nog inte smitta eftersom hon bott här i ca 3 månader nu. Hade tänkt att sterelisera så fort snön kommer (så mycket lättare att ha dem inne då när dom ändå inte vill gå ut).

undra om jag skall avvakta tillsdess eller inte....

Man kastrerar även honor nuförtiden, så det är kastration du ska be veterinären om.

Jag tycker gott att du kan kolla ögonen nu, och kanske samtidigt boka tid för kastration och öronmärkning. Om det är så att hon har något fel med ögonen kanske de vill lösa det innan de kastrerar - vad vet jag. Ring i alla fall veterinären och fråga om råd.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 473
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar