Hittar inte floppy

R

Rikkan

tänkte lägga in bilder från en diskett men nu är floppy enheten inte längre synlig, utan det som finns är bara DVD och CDROM.
Hur ändrar man så att även Floppyn går att använda?

:angel:

Sv: Hittar inte floppy

Den ska visas.
Är det en ny bärbara dator så följer det ofta inte med någon diskettstation.

Den visas när jag sagt till på BIOs att den ska visas! Nu funkar det!
Det är inte en bärbar dator utan en gammal staionär!
:D

Vi har problem med vår stationära, som vart inlämnad för hårddiskbyte. Upptäckte att diskettstationen inte funkar, förmodligen någon inställning. Det är ju inte så att man använder diskettstationen dagligen precis, men när vi behövde den så funkade den inte. Nån som har tips på vad man bör kolla och hur? :)

Dessutom har det blivit strul med CD-brännaren. Datorn visar inte vad det finns på en skiva, innehållet alltså. Är det en ljudskiva så går den att spela upp men det går inte att se vilken skiva man stoppat in eller vad den innehåller. Funkar efter omstart med skivan i men det är ju väldans omständigt... Nån som har tips om hur man åtgärdar detta?

TACK på förhand!!!

Mvh Cissi

Tryck in delete knappen när du startar upp så kommer du in i Bios. Där ändrar man inställnignarna. Det är en fördel om man förstår vad man ändrar, så att man inte sabbar alla inställningarna.
:)

Tack Rikkan!

Har inte vågat testa Bios. Har aldrig vart där och ändrat, känns lite riskabelt?

Vad det gäller CD-spelaren, så ser man ju inte vad som finns på skivan när man sätter i den. Startar man om datorn med skivan i så syns innehållet. Är det Bios som är problemet då?

Om man aldrig vart i Bios och "pillat", vad ska man tänka på? Kan man läsa på nånstans? Det känns lite nervöst... :)

Tack för ditt svar Rikkan, och jättetack på förhand för lite mer info :).

Mvh Cissi

Vet inte. Är ingen dataexptert.
Om du kollar vilka inställningar som du har i BIOS och skriver upp dessa, så kan du ju alltid gå tillbaka till dessa ifall det inte blir bättre om du ändrar, eller hur.

Rikkan skrev:
Vet inte. Är ingen dataexptert.
Om du kollar vilka inställningar som du har i BIOS och skriver upp dessa, så kan du ju alltid gå tillbaka till dessa ifall det inte blir bättre om du ändrar, eller hur.

Ber om ursäkt för att det dröjt så länge :o - här har varit fullt upp och jag ville att sambon skulle hinna avsluta küren vi jobbade på innan vi gick in i BIOS. Nu har vi gjort det i alla fall, det enda vi reagerade på var att diskettstationen var disabled istället för enabled. Det ändrade vi på. Datorn har startats om ett par ggr sedan dess men tyvärr är det ingen skillnad... Datorn kan inte läsa disketter, cd-skivor endast om man startar om datorn med skivan i.

Fler idéer? :)

Tack på förhand!

Mvh Cissi

*puttar upp*

Behöver verkligen hjälp och här finns ju verkligen många som är duktiga på datorer...

Det är så irriterande att inte kunna se vad som finns på en skiva utan att behöva starta om datorn - är det ingen som har en endaste liten idé? :) Bios löste ju inte problemet...

Jättestort tack på förhand!

Mvh Cissi

*putteliputt*

Problemet är ju kvar, behöver verkligen hjälp, som sagt så är det ju många här som är superduktiga på datorer... Det är säkert inget svårt problem, men vi har inte lyckats lösa det... Hilfe, please? :)

TACK på förhand!!!

Mvh Cissi

Liknande trådar

IT & mobiler Kanske finns det någon mer teknisk än mig. Kalasdags och kompisarna önskar sig vbucks, alltså valutan i Fortnite. Det är oklart vilka...
Svar
6
· Visningar
540
Senast: AlinaT
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
  • Omröstning Omröstning
Hemmet Bakgrund till frågan: Fick besked av en stremingtjänst jag inte har abbonemang på just nu är de kommer att ändra villkoren så att endast...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 166
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar