Jag har tappat bort vardagen och fastnat i sjukhusmiljön..
det känns så iaf. :smirk:
Det handlar om Freddy..
Kommer på mig själv att vara frustrerad över att inte ha den där monitorn att titta på hela tiden.. tankar som "undra vad blodtrycket ligger på nu" .. "Syresättningen, hur ser den ut?".."Var det där en kramp som han hade?"
Jag började pumpa ur mjölk och gav i flaska för att säkert veta att
han fick i sig den mängd han ska ha/dygn..
Allting måste vara perfekt, annars kanske jag förvärrar hans ev framtida problem. Nästan så att jag går och lurpassar för att höra om han vaknar.. för tänk om han börjar gråta
Finns det ngt naturligare än ett gråtande barn ? Näe..det hör liksom till !
Det är så jäkla knepigt.. jag vet ju att det inte finns några garantier för någon människa någonsin, och det är inte många som står under ständig bevakning 24/7. Men det var hela min värld på något sätt under två veckors tid. Det kan tyckas vara en kort stund..men det känns inte så.
Ladyn från BVC var hit igår, hon fick mig att ställa undan nappflaskan och amma istället.
Det känns både som himmel och helvete.. himmel för att det är väldans mysigt, men nu vet jag ju inte om han äter det han ska.
(inser själv hur skruvad jag låter..)
Hon förstod iaf att jag var orolig och fixade en tid för vägning idag..
ni anar inte hur skönt det känns!
Förlossningen har jag skjutit ifrån mig..
Det finns så många frågetecken och funderingar!
Varför gjorde dom så? Vad menade dom med det där?
Vart tog alla vägen under 25 min? Varför blev vi lämnade ensamma
när det gjorde som mest ont?
Finns inte en chans att jag vågar gå igenom en förlossning igen...
jag börjar kallsvettas bara av att tänka på det.
Ändå är det inte för att det gjorde ont.. utan för allt runtomkring.
Sådär! Nu har jag varit lydig och gjort som kuratorn sa..hällt ur mig lite. Ett framsteg om än ett litet sånt
det känns så iaf. :smirk:
Det handlar om Freddy..
Kommer på mig själv att vara frustrerad över att inte ha den där monitorn att titta på hela tiden.. tankar som "undra vad blodtrycket ligger på nu" .. "Syresättningen, hur ser den ut?".."Var det där en kramp som han hade?"
Jag började pumpa ur mjölk och gav i flaska för att säkert veta att
han fick i sig den mängd han ska ha/dygn..
Allting måste vara perfekt, annars kanske jag förvärrar hans ev framtida problem. Nästan så att jag går och lurpassar för att höra om han vaknar.. för tänk om han börjar gråta
Finns det ngt naturligare än ett gråtande barn ? Näe..det hör liksom till !
Det är så jäkla knepigt.. jag vet ju att det inte finns några garantier för någon människa någonsin, och det är inte många som står under ständig bevakning 24/7. Men det var hela min värld på något sätt under två veckors tid. Det kan tyckas vara en kort stund..men det känns inte så.
Ladyn från BVC var hit igår, hon fick mig att ställa undan nappflaskan och amma istället.
Det känns både som himmel och helvete.. himmel för att det är väldans mysigt, men nu vet jag ju inte om han äter det han ska.
(inser själv hur skruvad jag låter..)
Hon förstod iaf att jag var orolig och fixade en tid för vägning idag..
ni anar inte hur skönt det känns!
Förlossningen har jag skjutit ifrån mig..
Det finns så många frågetecken och funderingar!
Varför gjorde dom så? Vad menade dom med det där?
Vart tog alla vägen under 25 min? Varför blev vi lämnade ensamma
när det gjorde som mest ont?
Finns inte en chans att jag vågar gå igenom en förlossning igen...
jag börjar kallsvettas bara av att tänka på det.
Ändå är det inte för att det gjorde ont.. utan för allt runtomkring.
Sådär! Nu har jag varit lydig och gjort som kuratorn sa..hällt ur mig lite. Ett framsteg om än ett litet sånt