Hitta ridsportsbutiker i Tyskland.

MM

Trådstartare
Ska till Tyskland nästa vecka och tänkte se vad dom har i sina ridsportsbutiker, så klart :D

Men vad heter det på tyska?
Vad ska jag googla efter?

Vi kommer vara i Berlin en dag eller två och där borde det väl finnas något tycker jag.
Hade varit roligt om man hittade något nytt :)

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, den hör ju även till häst, men det är väl mer det språkliga jag vill ha hjälp med.
Kanske bor någon i närheten och har något tips med kanske.

Sv: Hitta ridsportsbutiker i Tyskland.

Berlin reitsportgeschäft är en bra term att googla på så hittar du nog en del.Men kanske finns det några här som har personlig erfarenhet av ridsportaffärer i Berlin där du kan få bra tips.

Här är en butik som verkar ligga hyfsat centralt (om inte mitt minne av Berlin sviker mig helt så ligger Kurfurstendamm centralt):

http://spitzenreiter-reitsport.de/

Senast ändrad:

Tack :)

Vi har gps så får jag en adress bara så löser det sig :p
Dom hade en adress på sin sida :)

Googla på HKM Pferdesport, de har i alla fall två butiker i/i närheten av Berlin!

Vill du plugga glosor kan du gå in på calevo.de. De har sin webbutik både på tyska och engelska, så då kan du se vad en sak heter på engelska (om du vet det) och sedan vad det heter på tyska. :)

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 676
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 925
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Wingates
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 825
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II