Hitta motivationen

Blueberry555

Trådstartare
Just nu har det vart tufft i stallet, inget som funkat, skadade hästar, bråk mellan olika människor i stallet mm.
Hur gör jag för att hitta motivationen att fortsätta? Just nu så har jag lust att bara sälja av allt o lägga ned. Jag vill verkligen inte detta, men känner mig just nu helt slut. Jag vill ju egentligen inte göra mig av med mina hästar som jag har i dagens läge för att ta en paus o sen börja om på nytt.

Hur gör ni när det e tufft?

Sv: Hitta motivationen

Säger också hästfria dagar. Men det där med bråk i stallet har jag också varit med om, jag stod ut i 3 år innan jag tog mina hästar och flyttade till ett annat ställe där vi trivs bra allihopa och allt flyter på mkt bättre, både träning och hjälp med hästarna. Tack vare att jag flyttade hästarna så är jag inte lika bunden till dom, jag behöver inte ta in hästarna varje kväll, inte fara dit och mocka heller om det skulle vara så att jag behöver åka ifrån dom någon dag osv. Vi stod 1 vecka i det nya stallet sen vann storen sitt första lopp o allt har flutit på sedan dess .. :D

Sv: Hitta motivationen

Hej hej!

Om det är bråk i stallet, byt stall så fort du kan........ man måste må väl med omgivningen om det ska funka.
Sedan fokusera på hur du vill ha det med hästarna, träningen och allt annat runt omkring. Sätt upp nåt mål att ha att se fram emot, kanske skaffa hjälp med sina hästar så man kan köra ihop och träna sina hästar. Jag kan fortsätta hur länge som helst, har själv haft tunga svackor i travlivet men hittat gnistan igen och nu mår bättre än jag gjort på länge.
Skriv om du behöver någon att bolla ideer med, vi kan kanske hjälpa varandra.

Mvh Karro

travkarro@live.se

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 050
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 168
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar