Hitta Duck Boots i Sverige?

TinkerBell

Trådstartare
Jag har inte lyckats hitta "riktiga" duck boots att köpa i Sverige. Alltså typ LL Beans eller Sperry (eller motsv typ och kvalitet).
Är jag värdelös på googling (för att hitta butik som säljer här), eller är det verkligen så att jag är hänvisad till Ebay etc och de svårigheter det för med sig om man skulle vilja byta storlek osv?

:(

Hjälp!

@TinkerBell

När jag googlade lite snabbt så verkar märket Sorel ha lite olika varianter av duck boots (jag tror helt ärligt att du får upp modellen enbart genom att bläddra bland de större nätshopparnas vinterkängor). Sorel finns hursom lite överallt i Sverige, Boozt.com och Outdoorexperten hade rätt många modeller. Stadium ska ha några inne och Naturkompaniet kan nog ha i butik också :)

@TinkerBell

När jag googlade lite snabbt så verkar märket Sorel ha lite olika varianter av duck boots (jag tror helt ärligt att du får upp modellen enbart genom att bläddra bland de större nätshopparnas vinterkängor). Sorel finns hursom lite överallt i Sverige, Boozt.com och Outdoorexperten hade rätt många modeller. Stadium ska ha några inne och Naturkompaniet kan nog ha i butik också :)

Jag har sett dem och de motsvarar inte helt min idealtyp av duck boots, men det får kanske bli att prova ett par såna då :)

Liknande trådar

Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 861
Senast: honung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 353
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·
Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
3 057
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama