Hitta avkommor?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stallQRE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 845
Status
Stängd för vidare inlägg.
S

stallQRE

Någon som vet om det finns någon form av databas där man kan hitta avkommor till sina halvblodsston?

Vi köpte en häst och hon skickade med en "utskrift" där det stod vilka avkommor hon haft.
Var det hon själv som gjort den eller det går att söka någonstans??

Tacksam för svar....

Sv: Hitta avkommor?

Man kan gå in på ASVH:s hemsida (om det är halvblod det gäller) och klicka vidare till unghästbedömning och sedan i vänstermarginalen gå in på BLUP. Där kan man söka på sitt sto och under infon om henne så finns det härstamningsträd där alla avkommor står, och om de har visats eller har fått BLUP-index. Tyvärr har den sidan legat nere i några veckor för de håller på o gör om den men när jag var inne och kollade nu så står det att den nya kommer 28 januari, alltså på måndag!

Sv: Hitta avkommor?

Tusen tack för svaret.. jag ska se om jag kan hålla min nyfikenhet enda till måndag.:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 029
Senast: Digbil
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
456
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
709

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka