Hissgardiner

Malin_L

Trådstartare
Är det nån som har ett enkelt mönster på hissgardiner?
Skulle vilja sy det till vårat vardagsrum istället för persienner.

Sv: Hissgardiner

På det vis som jag gör mina hissgardiner så behövs inget mönster. Jag tar ett tygstycke som är ungefär lika brett som fönstret, fållar osv och fäster sedan band (2 på varje sida) ungefär halvvägs in till mitten på varje sida. Sedan är det bara att rulla upp på rundstav eller liknande och knyta banden runt om. Verkligen lätt som en plätt.

Sv: Hissgardiner

Det beror lite på vad du menar med hissgardin, det finns ju två varianter - antingen den som glittra beskriver här ovan eller vikgardin-varianten. Jag har sytt den senare efter en beskrivning jag hittade på nätet, googla på "sy hissgardin tipsy tessie". Jättebra beskrivning som är lätt att förstå och följa!

Liknande trådar

Hemmet Nån som vet hur man lättast får bort de utan och riva väggen, Ska eventuellt flytta till ett hus till våren, där myror byggt bo i hela...
Svar
19
· Visningar
727
Senast: tanten
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 728
Senast: Pilot
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka