Hiss och diss del 5

Det är tragiskt!!! Slog bakut när någon försökte lura i mig prawn cocktail-wotsits. Vet inte vem människan är som tänkte tanken att kombinera ostbågar och räkor men… Nej. :rofl:

Tror de enda jag gillat hittils är Kettles med havssalt och svartpeppar. De får faktiskt en hiss!
Walkers STRONG jalapeño cheese funkar också, de enda starka chips jag hittat som inte har den där sura smaken. :)

@Enya de här är de enda jag hittat med nästan ren ostsmak tror jag, men generellt nej. Bara ost och lök, och de smakar inte ost. :(

20240220_093635.webp

Hiss! Men lite för lite choklad på 🤣

Alla chips här smakar generiskt lika i tre eller fyra olika kategorier. Det finns äcklig bbq, halväcklig ost och lök, salt och vinäger eller valfri stark smak (varav samtliga också smakar vinäger), rostad kyckling/steak/sausage/valfri köttbit... men faktiskt hyfsade lättsaltade.
UK suger på chips! :arghh: :D
Jag tycker att det är så himla konstigt att ett land där många äter chips som del av sin lunch varenda dag är så hopplöst dåliga på chipssmaker! Huuur svårt kan det vara?! Folk tror inte på mig när jag säger att chips är det jag importerar mest från Sverige (ok, möjligen efter bröd), men de få gånger då jag känt mig givmild nog att bjuda på t.ex. Estrellas sour cream & onion eller OLW:s cheeze cruncherz har de blivit väldigt tysta (och VÄLDIGT förtjusta) :p

Jag är tillbaka med en uppdatering på det här mysteriet till chipssmak:

IMG_3927.webp

Det är en… Hiss????? Diss?? Smakar definitivt kyckling men vettefan om det funkar i chipsformat :rofl: hittils gillar jag dem men har en känsla att jag kommer ångra mig halvvägs genom påsen.

Mina smaklökar är förvirrade. Jag är förvirrad. Storbritannien är definitivt förvirrat.

Jag är tillbaka med en uppdatering på det här mysteriet till chipssmak:

Visa bifogad fil 139958

Det är en… Hiss????? Diss?? Smakar definitivt kyckling men vettefan om det funkar i chipsformat :rofl: hittils gillar jag dem men har en känsla att jag kommer ångra mig halvvägs genom påsen.

Mina smaklökar är förvirrade. Jag är förvirrad. Storbritannien är definitivt förvirrat.
Jag gillar hittills inte någon av "sensations" påsarna... eventuellt med undantag för mango-chutney poppadoms. :D

Visa bifogad fil 140093

Njaaaa… Liten diss!
Mycket smak av sourcream and onion. Jag gillar smaken som så, men det är lite väl salt och syrligt. Originalet är bättre. Fullt ätliga ändå, men tungan får en liten chock varje gång jag stoppar en i munnen.
Oh, ditt omdöme fick mig plötsligt att bli ännu mer intresserad av de där! Kan det verkligen bli för salt och syrligt?? Tillåt mig tvivla! ;)

Diss. Matfusk av Kavli, de stoltserar med att det är cheddar, men tittar man på innehållsförteckningen så består den huvudsakligen av edamer. Smaken blir därefter, väldigt mild och en besvikelse för mig som gillar lagrad cheddar med lite klös. Den smakade knappt något alls. :down:

Kavli_BurgerCheese.png

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 638
Senast: WBanna
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
213 328
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 124
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar