Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Provade en ny glass idag, McEnnedy's Chocolate Fudge. Jag har smakat Cookie dough förut och den var helt okej, om än att glassen inte var så god men bitarna räddade den (hiss på den btw), men denna glass var liksom... glassen smakade sådär (jag gillar inte ens glass pga kylan) men sen bitarna var jättekonstiga. :crazy: En diss på den tyvärr. Hade hoppats att den skulle vara jämförbar med andra chokladglasser med bitar i, men nae...
69224_1_zpszekjkkct.jpg

Och ingen stor bild av självklara anledningar. ;)

Mmm.jpg

Äntligen har även Arla greppat "utan tillsatt socker" :up:
Helt ok smak. Alltså, ingen kan väl säga att kvarg är GOTT (som jämförelse -choklad är gott), men denna var som sagt helt ok. Smakade mer citron än päron dock, men rätt fräsch smak.

Hiss!
11263465_1598290450413036_1958287982_n.jpg

Och Lindahls har kommit med två nya smaker. Rabarber Jordgubb i 500g burk och Kokos i 250g (har dock inte hittat den än).
Rabarber/Jordgubb var ngt sträv i smaken, men ätbar. Jag gillar Persika/Passion och Vanilj bättre -men de finns bara i små burkar. Jag har för övrigt mailat Lindahls och efterfrågat "Vanilj -utan tillsatt socker" i stor burk istället för den fjantiga 150g, och svaret var att om butikerna vill så kommer den till hösten :)

Ingen Diss, men ingen jättehiss på denna heller. Men mer hiss än diss ;)

Mmm.jpg

Helt ok smak. Alltså, ingen kan väl säga att kvarg är GOTT (som jämförelse -choklad är gott), men denna var som sagt helt ok. Smakade mer citron än päron dock, men rätt fräsch smak.

Hiss!
11263465_1598290450413036_1958287982_n.jpg

Och Lindahls har kommit med två nya smaker. Rabarber Jordgubb i 500g burk och Kokos i 250g (har dock inte hittat den än).
Rabarber/Jordgubb var ngt sträv i smaken, men ätbar. Jag gillar Persika/Passion och Vanilj bättre -men de finns bara i små burkar. Jag har för övrigt mailat Lindahls och efterfrågat "Vanilj -utan tillsatt socker" i stor burk istället för den fjantiga 150g, och svaret var att om butikerna vill så kommer den till hösten :)

Ingen Diss, men ingen jättehiss på denna heller. Men mer hiss än diss ;)

''Utan tillsatt socker'', betyder det helt enkelt utan tillsatt socker, eller betyder det med tillsatt sötningsmedel? Är grymt känslig för smaken av sötningsmedel och fixar inte att äta det utan att bli illamående.

''Utan tillsatt socker'', betyder det helt enkelt utan tillsatt socker, eller betyder det med tillsatt sötningsmedel? Är grymt känslig för smaken av sötningsmedel och fixar inte att äta det utan att bli illamående.

Det innebär (i detta fall): Inget tillsatt socker utan sötat med sötningsmedel.

HISS (har bara använt den en gång iofs så vet inte hur den påverkar huden på lång sikt) på denna. Använde den ikväll i duschen och nu ligger jag på sängen och luktar diskret gott. :up:
34940.jpg

Nu när vi ändå är inne på duschcreme. Den här är fantastisk! I love... mango & papaya, SuperHISS på den!! (ja, ni ser ju bildstorleken)
Finns bl.a. på Kicks om man vill provdofta den. I samma märke finns också en röd med doft av hallon och björnbär, även den verkar helt himmelsk så den står på min badrumshylla och väntar på att denna orangea ska ta slut (med andra ord kan jag inte hissa den röda riktigt än, för den har inte blivit använd).

spumant-mango.jpg

Nu när vi ändå är inne på duschcreme. Den här är fantastisk! I love... mango & papaya, SuperHISS på den!! (ja, ni ser ju bildstorleken)
Finns bl.a. på Kicks om man vill provdofta den. I samma märke finns också en röd med doft av hallon och björnbär, även den verkar helt himmelskt så den står på min badrumshylla och väntar på att denna orangea ska ta slut (med andra ord kan jag inte hissa den röda riktigt än, för den har inte blivit använd).

spumant-mango.jpg
I think we have a winner... :D Vilken bild! :bow:

Eftersom duschcreme är uppe. sån superhiss (eh, ja bildstorleken va det ju som satte ribban hur mycket hiss det är...) :love:! härlig doft som sitter kvar länge på huden :) jag kam väl egentligen rent generellt hissa barnängens duschcreme för nästan alla jag provat luktar gott och min hy tycker om dom :)
bdff2daca55b3017_org.png

Jag gillar duschcreme som luktar gott, men jag brukar tröttna på doften efter ungefär halva flaskan. Ibland blir jag så trött på doften att jag rent av får illamåendekänslor.

Men det här är den enda varianten som hållt intresset ett par flaskor för mig:
8712561230926_t1.png

Jag gillar duschcreme som luktar gott, men jag brukar tröttna på doften efter ungefär halva flaskan. Ibland blir jag så trött på doften att jag rent av får illamåendekänslor.

Men det här är den enda varianten som hållt intresset ett par flaskor för mig:
8712561230926_t1.png
Jag brukar byta doft varje gång en flaska tar slut och ibland har jag två tre olika framme för att kunna variera :) ingen som säger att man måste ha samma hela tiden :D

På lördag blir det tzatzikichips här så kan också recencera den då!

Är lätt besatt av tzatziki så får väl seee....

Mmm.jpg

Ja!
Den ska jag leta efter!

Jag lever nästan på kvarg och det blir Lindahls 150g nästan uteslutande, lätt att ha i väskan. Men lite tjatigt till slut.

Nu får ni nästan sluta prata om tzatzikichipsen, jag blir ju sugen att testa och jag som hade tänkt en chipsfri helg :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka