Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom vi verkar vara inne på glöggspåret nu, så Hissar jag Dufvenkrooks glögg. Tyvärr har dom inte min favorit Blåbär & Lingon i år så det är en diss :( Men chili & choklad, mums!

e9rky7pfvcemsmqrprqj.jpg

Hiss!
Mycket god med trevlig eftersmak av saffran
Har du köpt den på systembolaget eller vart? Den bara måste jag testa...

För att vara lite annorlunda vill jag hissa en app istället, inget ätbart med andra ord. ;)

Loyo! :bow: Nu kan jag rensa bort massor med kundkort ur plånboken och istället ha dem lagrade i mobilen. De kundkort som finns lagrade har en streckkod istället som scannas av i kassan när jag ska handla något. Funkar tyvärr inte när jag behöver en egen scanner men i övrigt går det utmärkt. :up:

Hiss här med, jättegod! Köpte varianten med hallon- och lakritsmak också, återkommer när jag provsmakat!
Fick tag på den här också och mums vad god den är! Den luktar ofantligt gott också, kan inte låta bli att lukta på den när jag dricker den :D

Hallon-lakritssmaken har jag inte testat, ska bli intressant att höra om den är god.

e9rky7pfvcemsmqrprqj.jpg

Hiss!
Jag ser ingen bild? Vad är det? Det talas om glögg i senare poster?

Apropå glögg så är jag kanske sist på bollen med denna:
glogg-2-2--750ml-morberg-collection.jpg

Oj vad god den var! Jag är lite anti såna här kändis-grejjer, och morbergs viner tycker jag är lite väl hajpade, men den här glöggen sexade bra i min mun. Välkryddad, rund och spännande. Hiss!

Jag ser ingen bild? Vad är det? Det talas om glögg i senare poster?

Oj vad god den var! Jag är lite anti såna här kändis-grejjer, och morbergs viner tycker jag är lite väl hajpade, men den här glöggen sexade bra i min mun. Välkryddad, rund och spännande. Hiss!
Den har jag funderat på. Backat lite p.g.a. priset, men jag kanske borde köpa en flaska och testa!

Det pratades i övrigt om lusseglöggen, glögg med saffran. Jag som lussekattsknarkare har svårt att motstå glöggen har jag märkt! :)

e9rky7pfvcemsmqrprqj.jpg

Hiss!

Nu är jag ju egentligen för ung för alkohol och inte något jättefan av "vanlig glögg". Däremot totalt saffransfrälst och äter gladeligen allt med smak av saffran, hehe :love:
Så blev lite sugen på den där! Men vart går den att få tag på? Vanlig matbutik? Systemet? (Ja, min pappa lär i vart fall få köpa ut.)
Men jag har aldrig druckit alkohol tidigare och är inte så "inne" på sådant. Jag vill helst inte riskera att bli berusad, blir man det av glögg med en alkoholhalt på 2,2%? Alltså förutsatt att jag dricker kanske ett litet glas tillsammans med lussekatter eller så.

Nu är jag ju egentligen för ung för alkohol och inte något jättefan av "vanlig glögg". Däremot totalt saffransfrälst och äter gladeligen allt med smak av saffran, hehe :love:
Så blev lite sugen på den där! Men vart går den att få tag på? Vanlig matbutik? Systemet? (Ja, min pappa lär i vart fall få köpa ut.)
Men jag har aldrig druckit alkohol tidigare och är inte så "inne" på sådant. Jag vill helst inte riskera att bli berusad, blir man det av glögg med en alkoholhalt på 2,2%? Alltså förutsatt att jag dricker kanske ett litet glas tillsammans med lussekatter eller så.

Det är ingen risk att du blir berusad och du känner dig med största sannolikhet inte ens påverkad av ett litet glögglas ihop med en lussekatt utav en glögg som är på 2,2 volymprocent. Det är som vanlig glögg bara. Du kan vara helt lugn :) Har du druckit en hel flaska vanlig cider som man kan köpa i vanlig mataffär någon gång? Isåfall har du fått i dig mer alkohol än du får av så lite glögg. Det är alltså väldigt lite.
Om du däremot skulle dricka upp hela glöggflaskan själv så kanske att du hade känt av det lite grann. Det beror på hur känslig du är men du blir absolut inte berusad av det heller.

Senast ändrad:

Nu sitter jag med telefonen och upplösningen på bilden är inte så bra men... är det Morberg utklädd till liten tomtenisse på flaskan? :laugh:

Brukar inte ens titta åt morbergrejerna på systemet men det är ju synd att missa en god glögg för att jag inte gillar hans nuna.

Nu sitter jag med telefonen och upplösningen på bilden är inte så bra men... är det Morberg utklädd till liten tomtenisse på flaskan? :laugh:

Brukar inte ens titta åt morbergrejerna på systemet men det är ju synd att missa en god glögg för att jag inte gillar hans nuna.

Jo, han ser ut som en totalt galen tomtenisse :meh: Instämmer, hans grejor går generellt bort för jag vill inte ha hans nuna i mitt kök :yuck: Det är vidrigt som han håller på och geggar med maten i sina program :wtf:

Otroligt bra att du är försiktig, @Dressyrtjejen_97, och tar det säkra före det osäkra med alkohol! Även om det handlar om få procent, så är det alltid bra att vara säker innan man povar :bow: :)
Glögg med 2,2% alkohol kan du dricka utan problem. Och dessutom är du ju hemma med människor som du är trygg med, så jag skulle säga att det är ofarligt :)
Smaka på du! :)
(Den är jättegod! :love:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022
  • Bildtråd

Omröstningar