Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jag vet inte vad jag hade väntat mig när jag köpte den här, men det blir i alla fall en DISS! Hallon är gott, keso är gott men tillsammans i denna röra blir det bara märkligt.

De där såldes häromdagen på en av kvantumbutikerna för 3:-/byttan. Jag blev misstänksam direkt, dump-priser precis som de knorr-såser jag dissade tidigare i tråden bör närmas med försiktighet! Det är typ samma division som hårdlanserade biofilmer på tv-reklam - garanterat skitfilmer som haft en alldeles för hög produktionsbudget, men med innehåll som borde ha kasserats redan på idéstadiet.

De där såldes häromdagen på en av kvantumbutikerna för 3:-/byttan. Jag blev misstänksam direkt, dump-priser precis som de knorr-såser jag dissade tidigare i tråden bör närmas med försiktighet! Det är typ samma division som hårdlanserade biofilmer på tv-reklam - garanterat skitfilmer som haft en alldeles för hög produktionsbudget, men med innehåll som borde ha kasserats redan på idéstadiet.

Hade den kostat 3 kronor så hade jag genast anat oråd, den här var det ingen rea på minsann. Lurendrejeri på hög nivå! :cautious:

Hittade en bytta LOHILO( proteinglass) med smak av citron och aloe vera (älskar veran därav köpet) under en av mina räder till den lokala kvartersbutiken. Färgen liknade aningens för gult pulvermos vilket även konsistensen påminde om, smaken var en kemisk explosion av rengöringsmedel som försvann efter 2 sekunder, aloe vera svirlen såg ut som YES diskmedel och smakade ingentingen. DISS

Jag har smakat den neutrala (Keso Yoghurt) och det blev också en DISS. Keson och yoghurten hade liksom skiktat sig och det som skulle vara yoghurt (?) var väldigt rinnigt. keson hade en syrlig smak. Vettigare att köpa keso och yoghurt och blanda själv om man nu vill det.

Till prisdumpnings-diskussionen; jag fick min GRATIS på mitt Hemköp mot att jag muntligen svarade på två frågor om produktdesignen :D Hade aldrig fått för mig att köpa den på eget bevåg. Men 3 kr skulle jag nog tycka att den var värd om man ville ha ett mellanmål snabbt och billigt och kan pimpa den lite själv (skivad banan, kanel i osv..).

Visst gjordes det någon variant med keso och yoghurt för några år sedan? Kan det varit typ Valio som gjorde den?

Hur som, det kändes som att dem försvann väldigt fort igen så jag förstår inte varför arla envisas med att göra om försöket :D

80201996.jpg

Jag var in på Rusta idag och hittade de här muggarna för 10 kr/styck. Jag blev lite kär i de turkosa med älgar så de fick följa med hem och fick sällskap av två svartvita med älg på också. Tål mikro och diskmaskin. Sköna att dricka ur var de också. HISS

Det här var en hel serie så det fanns allt möjligt i de här mönstren, sängkläder, mattor, gardiner, glas osv osv.

80201996.jpg

Jag var in på Rusta idag och hittade de här muggarna för 10 kr/styck. Jag blev lite kär i de turkosa med älgar så de fick följa med hem och fick sällskap av två svartvita med älg på också. Tål mikro och diskmaskin. Sköna att dricka ur var de också. HISS

Det här var en hel serie så det fanns allt möjligt i de här mönstren, sängkläder, mattor, gardiner, glas osv osv.

Jag gillar också den där serien, HISS!

Idag i mjölkrummet på willys står jag och och fipplar med mobilen när en halveter hög ung dam knackar mig i ryggen och håller fram en sån här:

1f62cad5723fdc9ebeb20387bd44ee798e68a751.png

- Har du ätit nånsånhärn nångång?
- ...öööö näe, det har jag inte, är dom goda?
säger jag
- JÄTTEGODA! Har du barn? Då kan du köpa såna här till dina barn!
- Ja jo, men..
- Dom kommer bli jätteglada!
- Tror du? Ja, kanske d..
- Jag VET att de kommer att bli det! Vad heter de?
- Mina barn? De är ganska sto..
- Jag heter Nova. Det betyder stjärna!
- Jättefint namn!
- Dina barn heter inte Nova va?
- Nej, de heter...
- Du kan tala om för dina barn att Nova bestämde att du skulle köpa såna här till dom!
..
.och så la hon en sån här i min kundkorg. Och gick.

Ja, alltså, nu kan varken jag eller mina nu ganska stora barn äta dessa eftersom det är mandel i dem. Men Nova tycker nog att jag ska hissa den här produkten. (jag la tillbaka förpackningen och jag lovar att jag tittade efter Nova både en och fem gånger när jag stod i kassan utan den, jag kände mig jätteskyldig. Antingen finns Nova på riktigt, eller så var hon en av Frödinge utsänd lobbyist. Jag kan inte utesluta det sista.)

Idag i mjölkrummet på willys står jag och och fipplar med mobilen när en halveter hög ung dam knackar mig i ryggen och håller fram en sån här:

säger jag
- Ja jo, men..
- Jättefint namn!
- Nej, de heter...
- Du kan tala om för dina barn att Nova bestämde att du skulle köpa såna här till dom!
..

Ja, alltså, nu kan varken jag eller mina nu ganska stora barn äta dessa eftersom det är mandel i dem. Men Nova tycker nog att jag ska hissa den här produkten. (jag la tillbaka förpackningen och jag lovar att jag tittade efter Nova både en och fem gånger när jag stod i kassan utan den, jag kände mig jätteskyldig. Antingen finns Nova på riktigt, eller så var hon en av Frödinge utsänd lobbyist. Jag kan inte utesluta det sista.

DET är vad jag kallar marketing! :up: Undrar om Frödinge betalar henne i ostkaka? :D

*plus att gud så gulligt :love:!*

Ja Nova hade nog gladeligen stått där hela dagen och babblat ner förpackningar i folks kundkorgar för några byttor. :D

Efter att ha läst denna tråden så var jag tvungen att provsmaka både Sias StrawberryDaiquiri och PersikaJalapeno.
HISS på båda! Ångrar nästan att jag köpte dom, alldeles FÖR goda... :love: :angel:

säger jag
- Ja jo, men..
- Jättefint namn!
- Nej, de heter...
..

Ja, alltså, nu kan varken jag eller mina nu ganska stora barn äta dessa eftersom det är mandel i dem. Men Nova tycker nog att jag ska hissa den här produkten. (jag la tillbaka förpackningen och jag lovar att jag tittade efter Nova både en och fem gånger när jag stod i kassan utan den, jag kände mig jätteskyldig. Antingen finns Nova på riktigt, eller så var hon en av Frödinge utsänd lobbyist. Jag kan inte utesluta det sista.)
Oavsett vilket så tycker jag HISS på Nova!

Jag säger HISS på den här Yoggin!
Så himla himla god. Det enda som är lite negativt är att de små kokosflingorna gör att yoghurten känns grynig, men det är ett så litet problem att det lätt vägs upp av smaken :d

Image.aspx

(jag börjar ana en röd tråd ang vilka nya produkter jag testar :angel: )

Jag vet inte vad jag hade väntat mig när jag köpte den här, men det blir i alla fall en DISS! Hallon är gott, keso är gott men tillsammans i denna röra blir det bara märkligt.

Jag som precis tänkte skriva ett inlägg om det här och HISSA den :D Jag tyckte den var jättegod :d:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka