Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inye riktigt bestämma mig för om denna är hiss eller diss. Den är jättegod, i två skedar. Sen blir den överväldigande söt. Den borde ha haft browniedeg ellet valnötter istället för kakdeg...

Äh, jag kan inte riktigt begripa det, men blir faktiskt en DISS:

gSEmMPVMUfjBiUijlIVLeuluYgi7rFLsmIJ5p6J4xEPbOQ7n1zshTLE1yAj_noS3JGZG6oXgidzMeKear8eLQmJc8hlXoePR6pgZw_6XzdC0AIyyyxxIFq9ykL5bhmbZgkD-DGK4ImB30_p5K1RjlmNmk_RAY_cycbtdWDXS=w374-h479-nc

Det är banan i den :yuck: så jag förstår att det blev en DISS.

@honung - jag SVÄR på att jag gjort ALLT för att hitta dessa chips, utan framgång! Alla andra sorter av märket finns, men inte dessa :( (kanske är de rädda för att köpa in dem p.g.a den speciella kombinationen? :p ) efter sista försöket igår gav jag upp (tillfälligt, men nu verkar det ju som att jag kan sluta leta :rofl:) och köpte dessa istället:
IMG437193734.jpg

Dock otroligt ojämna i kryddningen, vissa smakade absolut ingenting, andra smakade för mycket...men hiss för kombinationen! :up:

Kan du NÅGONSIN förlåta mig, @honung ? Snälla...:cry:

Jag vet inte. Jag ska fundera på det. Det beror på hur detta utvecklas, kommer jag att få ett begär efter dessa vinchips? Kommer jag återfalla i chipsträsket? Blir det följder, viktuppgång, finnar, åderbråck på benen, saltsår i munnen? Vi får se i framtiden hur det utvecklas, om det finns någon chans. Just nu ser det mörkt ut men det kan ju ändra sig. :(

Om du äter chipsen så tränar jag åt dig? :idea: deal? :bump:
(så kan du ju skicka övriga biverkningar också då det för mig inte gör någon skillnad... :p )

Jä rajt, träna på du! Jag kan känna att det inte bara är du som bidrar till eventuell viktuppgång, det är fler här i tråden som hamnar på min skuld-lista. Liksom, här kommer jag och recencerar nyttig grönsaksjuice, och vad kommer exempelvis @Nebraska dragande med? Jo, syndigt lockande glass! Flera gånger! Jag skulle aldrig ha startat den här tråden! :arghh:

Den är veggo också! (Kollade innehållsförteckningen snabbt som satan.) Den måste jag testa!
029.gif

Jag som är nästan immun mot att längta efter sådana här - onyttiga - saker bannar er som fixade in de här glassarna i tråden. Både sorbeten och chiliglassen lät väldigt gott. Nu måste jag leta upp närmaste butik som har grejerna.....

Jä rajt, träna på du! Jag kan känna att det inte bara är du som bidrar till eventuell viktuppgång, det är fler här i tråden som hamnar på min skuld-lista. Liksom, här kommer jag och recencerar nyttig grönsaksjuice, och vad kommer exempelvis @Nebraska dragande med? Jo, syndigt lockande glass! Flera gånger! Jag skulle aldrig ha startat den här tråden! :arghh:

NU gjorde jag ju ett försök med vindruvor. Fick pisk då med :-).

Tycker det är elakt att starta en sån här tråd när jag inte kan testa en enda tuggbar hiss :cry:

Mer te!
Och smaksatt vatten!

Och när jag ändå postar:

Teatango orange sky - diss!!
Hiss på "te" med ingefära och kanel. Alltså varmt vatten, lite mald kanel, lite mald ingefära, låt dra några minuter. Sen stillar det hungern i flera timmar. Ok det är kanske inte nytt i Mellanöstern, men det är nytt för mig.

JordgubbDaiquiri-1120x330(F2113.W1120.H330).jpg

SIA har kommit med en ny sorbet också.Ligger i en frys nära mig, och väntar på ett tillfälle att testas.

Jag drabbades av ett svårt måste-ha-begär av denna bild och kan numera meddela att utfallet är HISS. Det fanns små smakrika jordgubbebitar här och där, och den var inte sådär isig som vanlig sorbet kan vara utan lite mer som ett njutbart mellanting mellan sorbet och glass. Kanske liite i överkant söt i smaken, men det förlåter jag. :)

Jag vet inte vad jag hade väntat mig när jag köpte den här, men det blir i alla fall en DISS! Hallon är gott, keso är gott men tillsammans i denna röra blir det bara märkligt.

Jag drabbades av ett svårt måste-ha-begär av denna bild och kan numera meddela att utfallet är HISS. Det fanns små smakrika jordgubbebitar här och där, och den var inte sådär isig som vanlig sorbet kan vara utan lite mer som ett njutbart mellanting mellan sorbet och glass. Kanske liite i överkant söt i smaken, men det förlåter jag. :)

Jag vill också haaaaaaa :arghh::arghh::arghh: !!!!

Vart finns den?!!

@skiesabove Igår fanns den på Oj i Helsingborg. Men idag är jag inte säker! ;) (håll ut, njutningen kommer att bli så mycket större när du väl förenas med jordgubbe-/daquirisorbetens förföriskt rosa innehåll... med välsmakande söta jordgubbsbitar... och en ljuvlig konsistens. Yum yum yum.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka