Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den är inte ny men HISS! Den var med i en omröstningen som det märket brukar ha för att se vilken smak som ska vara kvar.När det fanns en risk att den inte skulle finnas längre köpte jag alla som fanns kvar på Willys Origo i Falun. Det var 54 st :o men mannen efter mig i kassan kommenterade mängden så jag sa att de var jättegoda och att han borde prova så jag köpte bara 53 st :D

De är suveräna att dippa grönsaker i :d

*nej, var enormt snälla mot mig och kommentera inte att jag köpte 53st dippmix*

Alltså jag förstår dig. Den dippen var så galet tok-mumsig att jag nästan grät när den inte längre fanns att köpa. Min dotter blev så uppriktigt bekymrad att hon gav mig en kram som tröst :love: :rofl:

Jag vill meddela att de nya ostbågarna.. ostringarna inte är något att hänga i julgranen, de smakade inte mycket måste jag säga. Så inte värda sina pengar.

27677m_m_l.jpg

Jag behöööööööver verkligen en ny parfym, jag loooovar!! :love:
HISS!! (Självklart är inte musken animalisk, men minnsinte riktigt hur den framställs)

Otrivin_Comp_.jpg

Otrivin comp - ingen supernyhet kanske, men vet att det varit reklam för den på TV nyligen. Den ska, förutom att lindra nästäppa, även stoppa rinnsnuva. Jo tack! Den stoppar även all salivproduktion, de gånger jag tagit den har jag blivit otroligt torr i munnen (så pass att jag vaknat på natten sedan av det) - och det har hållit i sig länge. Jag har även blivit illamående varje gång jag tagit den. Så en stor DISS från mig!

I går såg jag att Akokolorna på ICA här är helt slut, men de finns fortfarande kvar i lilla affären runt hörnet här :D De verkar vara populära! Någon som är sugen så kan jag skicka :D

Otrivin_Comp_.jpg

Otrivin comp - ingen supernyhet kanske, men vet att det varit reklam för den på TV nyligen. Den ska, förutom att lindra nästäppa, även stoppa rinnsnuva. Jo tack! Den stoppar även all salivproduktion, de gånger jag tagit den har jag blivit otroligt torr i munnen (så pass att jag vaknat på natten sedan av det) - och det har hållit i sig länge. Jag har även blivit illamående varje gång jag tagit den. Så en stor DISS från mig!

Fast det är som all nässpray tycker jag. Jag klarar bara att använda 1-2 spraydoser av den där som är för bebisar mellan 3 månader och 1 år (0,1mg/ml) , allt annat bränner apa och dödar saliven för min del så att man vaknar med sandpapper i munnen. Fast den produkten har de nu lagt ned helt och hållet. Suck.

Otrivin_Comp_.jpg

Och jag ÄLSKAR den där! Jag tycker det är jätteobehagligt att vara täppt i näsan och blir tokig på rinnsnuva, samtidigt som jag inte märkt av någon minskad salivproduktion. Så för mig är den verkligen räddningen när jag är förkyld, så pass att jag sist jag var sjuk la upp den här bilden:
10708202_10154655662320061_533478430_n.jpg

:D

Fast det är som all nässpray tycker jag. Jag klarar bara att använda 1-2 spraydoser av den där som är för bebisar mellan 3 månader och 1 år (0,1mg/ml) , allt annat bränner apa och dödar saliven för min del så att man vaknar med sandpapper i munnen. Fast den produkten har de nu lagt ned helt och hållet. Suck.
Du kan ta den som är rosa (från två år eller var det från ett år??) och är pipetter. Lös det sedan i en spruta med lika delar saltlösning. Dvs tre droppar nezeril = tre droppar saltlösning.

Grönsaksjuice! Kan vara hur hemskt som helst men idag hittade jag denna på ica som blev en ganska stor HISS!

2014-09-28135138_zpsfa5e2013.jpg

80% grönsaker och 20% juice, inga tillsatser och inget socker och jättegod och fräsch! Det är nästan så man letar efter det finstilta, men thats it, och som sagt - jättegod! Gjord på koncentrat dock, men aja. Absolut ett alternativ till vanlig juice. Jag gillar inte vanlig grönsaksjuice så värst, med massa konstiga purésmak och upplevelser, men denna dryck är klar och välsmakande.

Sen har jag i brist på att @whwycd inte kunnat fullgöra sitt chipstestarlöfe, BRUTIT mot mitt eget chipsförbud och allt är ditt fel @whwycd ! :rage::arghh::rage:

2014-09-28134830_zps801d27e9.jpg

Vuxen smak, inte illa alls faktiskt! Är man trött på dill, nacho, barbecue och sourcreamhysterin på chipshyllan, och om Kettles Salt'n balsamico vinegar är slutsålt - så är dessa faktiskt jättegoda! HISS! AAaaaabsolut att jag köper dem igen, nästa gång jag bryter mitt chipsätarförbud. Eller jag menar, nästa gång jag känner mig piskad, manad och tvungen! :p

Senast ändrad:
Jag kan inte riktigt bestämma mig för om denna är hiss eller diss. Den är jättegod, i två skedar. Sen blir den överväldigande söt. Den borde ha haft browniedeg ellet valnötter istället för kakdeg...

Äh, jag kan inte riktigt begripa det, jag vill egentligen älska den men pga dödssötman blir det faktiskt en DISS:

gSEmMPVMUfjBiUijlIVLeuluYgi7rFLsmIJ5p6J4xEPbOQ7n1zshTLE1yAj_noS3JGZG6oXgidzMeKear8eLQmJc8hlXoePR6pgZw_6XzdC0AIyyyxxIFq9ykL5bhmbZgkD-DGK4ImB30_p5K1RjlmNmk_RAY_cycbtdWDXS=w374-h479-nc

Grönsaksjuice! Kan vara hur hemskt som helst men idag hittade jag denna på ica som blev en ganska stor HISS!

2014-09-28135138_zpsfa5e2013.jpg

80% grönsaker och 20% juice, inga tillsatser och inget socker och jättegod och fräsch! Det är nästan så man letar efter det finstilta, men thats it, och som sagt - jättegod! Gjord på koncentrat dock, men aja. Absolut ett alternativ till vanlig juice. Jag gillar inte vanlig grönsaksjuice så värst, med massa konstiga purésmak och upplevelser, men denna dryck är klar och välsmakande.

Sen har jag i brist på att @whwycd inte kunnat fullgöra sitt chipstestarlöfe, BRUTIT mot mitt eget chipsförbud och allt är ditt fel @whwycd ! :rage::arghh::rage:

2014-09-28134830_zps801d27e9.jpg

Vuxen smak, inte illa alls faktiskt! Är man trött på dill, nacho, barbecue och sourcreamhysterin på chipshyllan, och om Kettles Salt'n balsamico vinegar är slutsålt - så är dessa faktiskt jättegoda! HISS! AAaaaabsolut att jag köper dem igen, nästa gång jag bryter mitt chipsätarförbud. Eller jag menar, nästa gång jag känner mig piskad, manad och tvungen! :p

Jo, vi förstår att chipsen var en stor uppoffring från din sida... :cautious:

:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets

Omröstningar