Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
HISS till TBS nagellack! :love:
DISS till mina naglar som är så otroligt fula att nagellack bara gör dem ännu fulare :mad:
Testade dock ett lack på ena tumnageln...täcker bra, lätt att applicera, skarp färg och fin glans! :)

Jag har nu testat Estrellas Kantarellchips... HISS enligt mig och särbon (som förbannar att han kör LCHF just nu :p). Jag ser till att ransonera hårt så jag inte spränger mina bräddar.

Vi testade också de där vinchipsen... totalt enig DISS! Inte äckliga men heller inte värda kalorierna/kolhydraterna. Särbons kusin gillade dem så han fick påsen.

En annan sort jag hoppades på var tryffelchips från Gårdschips:

2018.jpg

Total MEGADISS! :down: :( De smakar bara översaltat (särbons kusin tyckte om dem också så han fick en påse till :D).

Ska man ha tryffelchips är det de här som gäller:
trufa0001.jpg

HISS!

Jag vill dissa mitt ICA. De har inte den där päronvanilj yoghurten som ni smakat här.

Dessutom vill jag dissa dem p.g.a. bröd. Kommer jag på eftermiddagen och ska ha bröd så får jag inte dagens bröd. Jag fattar inte när de kör dit bröd men jag är så otroligt bortskämd med att kunna köpa dagens bröd nära nog direkt på morgonen förut. Definitivt på eftermiddagen har jag alltid fått färskt bröd.

Jag vill dissa mig själv också.... Jag ÄR skåning ännu har jag märkt för jag letar eter mina vanliga matvaror utan att hitta dem ibland. Tidigare var jag trogen Skånemejerier p.g.a. att jag villa ha så korta transporter som möjligt, skrev till och med på en namninsamling mot att butiker skulle ta in Arla produkter istället för Skånemejerier. På mitt förra ICA lyssnade de och tog in bara få Arla produkter , så nu står jag där som ett fån titt som tätt och hittar t.ex. inte crème fraiche eller min favoritfil från Skånemejerier.... :o:o

Jag har rotat igenom två butiker här efter Lockarps Ströbröd

strobrodbild.jpg

Lockarps Långa Fina

images

Och ett av mina favoritbröd

i_7311720004449_130445087012890102.jpg

Det kan jag fortsätta att leta efter. Dels verkar det som om Lockarps bageri har gått i konkurs och dels så är det skånskt och ALLA skånska varor säljer man inte överallt, så att säga...

Dissad.

7310500120508_500px.jpg

En dryg tjuga för två portioner ris är kanske fånigt. Men om läget är akut och man ska fixa käk på tre minuter kan det vara värt det. Eller till en panikmatlåda. Riset är gott kryddat och innehåller mycket av mättande bönor. HISS!

Man kan ha det sämre! Men du, jag har svårt att tro att en sån här smak skulle vara så värst "svensk" egentligen, jag skulle nog tro att det finns fler marknader än sverige, Kettles är ju brittiskt...tror jag?
Jag tycker också att det vore märkligt om de hade dem bara i Sverige. Det är förvisso ett amerikanskt företag har jag nu lärt mig, men ändå... Nu är chips visserligen långt ifrån lika "fint" och speciellt här som jag tycker det är i Sverige, och utbudet är därefter, men kan de sälja chips med smak av fårinälvor (haggis) så kan de väl för tusan sälja chips med vinsmak?! Jag får fortsätta leta helt enkelt!

Lokas nya vintersmak, kryddig päron får en hiss, men kunde ha smakat "mer". Jag älskade förra årets med pepparkakan och hoppas nån ska ha nått "gammalt kvar" på lagret som dom plockar fram nu haha :p

phpd57H9L.jpg

Dunderdiss på dessa! Eller i alla fall den till höger, raspberry blackcurrant. De andra har jag inte provat, och har inte för avsikt att göra det heller. Mycket märklig bismak, den kändes väldigt kemisk för att vara så naturlig som det står att den ska vara och inte blev jag märkbart mycket piggare heller. Mjä, jag är inte imponerad!

Lokas nya vintersmak, kryddig päron får en hiss, men kunde ha smakat "mer". Jag älskade förra årets med pepparkakan och hoppas nån ska ha nått "gammalt kvar" på lagret som dom plockar fram nu haha :p

Hissar också denna, en trevlig smak av ingefärspäron men även jag hade kunnat tänka mig ännu starkare smak.

Har nu även testat vinchipsen, persika-jalapeno-glass och daiquari-glass, alla är hissar men daiquari-glassen mest så! Blev en utmärkt glassdrink på helgens fest :).

Bubbelvatten med pepparkakssmak?? Nej fy!! Det tänker jag inte ens smaka! :yuck:

TROR att Liptons Päron- och chokladte har diskuterats i tråden redan, men jag orkar inte leta bakåt... Det får HISS ifrån mig :)!! Med en skvätt mjölk i, och jag tyckte att jag hade godis i en mugg. Det hade kunnat få smaka lite mer, men helt klart väldigt godkänt ändå :)!

TROR att Liptons Päron- och chokladte har diskuterats i tråden redan, men jag orkar inte leta bakåt... Det får HISS ifrån mig :)!! Med en skvätt mjölk i, och jag tyckte att jag hade godis i en mugg. Det hade kunnat få smaka lite mer, men helt klart väldigt godkänt ändå :)!

Håller helt med dig! Hiss av mig med (har nämnda te i koppen nu ;) )

Alla Billy's Pan Pizza kopior får fet-DISS av mig.

Nu har jag bara provat de vegetariska varianterna men både den från Coop och den från Ica är inget jag kommer att köpa. Smaken är visserligen helt okej - men var sjutton tog osten vägen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka