Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
185x250_graslok-gradfil1.png

Estrella chips med gräslök och gräddfil (limiten edition) - smakar gott men inte överdrivet gott, inte så att jag behöver köpa fler påsar. Blir dock en HISS ändå!

Idag hade de en nyhet på diphyllan btw, estrella fresh...färdig dipp på påse.

Halvfärdig iaf eftersom den fortfarande ska blandas ut med gräddfil eller dylikt. Oavsett så är den tyvärr inte så god som jag hoppades på. Provade Soltorkad tomat & vitlök och den var inte särskilt rolig till chips. Däremot fungerade den fint som pastasås :D (Vilket också rekommenderas på påsen men ska då blandas med matlagningsyoghurt.) Så DISS som dip men halv-HISS som pastasås.

Köpte hem Cola Life bara för att efter att ha läst här i tråden, och instämmer med er andra. En fet DISS! :down: Den har en eftersmak av typ ingefära nästan tycker jag.
Det här med stevia och att det ska vara så naturligt. Många vet inte om att plantan som man skördar steviabladen som man via komplicerad procedur (som inte är såååå naturlig) från är oätlig, och får inte ens stå i samma utrymme som ätliga växter i handelsträdgårdar. Och man ska vara medveten om att bakom stevian så rullar det o e r h ö r d a mängder pengar.
Så det där med stevia som så mycket bättre än sukralos och annat skit som ersättare för socker. Njäe va.
Så fetdiss till coca cola-company som vill inbilla folk att de gör ett bättre val genom att dricka något de döper till 'life' Bah! liksom.:down:

Det här med stevia och att det ska vara så naturligt. Många vet inte om att plantan som man skördar steviabladen som man via komplicerad procedur (som inte är såååå naturlig) från är oätlig, och får inte ens stå i samma utrymme som ätliga växter i handelsträdgårdar. Och man ska vara medveten om att bakom stevian så rullar det o e r h ö r d a mängder pengar.
Så det där med stevia som så mycket bättre än sukralos och annat skit som ersättare för socker. Njäe va.
Så fetdiss till coca cola-company som vill inbilla folk att de gör ett bättre val genom att dricka något de döper till 'life' Bah! liksom.:down:
Det visste jag faktiskt inte om stevia! Jag brukar inte använda det. Äter hellre riktigt socker men då mindre mängd av det. Eller agavesirap kan funka som sötningsmedel. Så, tack för info! Jag fortsätter dricka mitt mineralvatten tror jag :)

Det visste jag faktiskt inte om stevia! Jag brukar inte använda det. Äter hellre riktigt socker men då mindre mängd av det. Eller agavesirap kan funka som sötningsmedel. Så, tack för info! Jag fortsätter dricka mitt mineralvatten tror jag :)

Med tanke på att stevia smakar rent ut sagt bajs är det inte svårt att undvika det :wtf: när det kom tyckte jag det lät jättebra, naturligt osv men smaken får mina tår att krulla sig. Det är värre än aspartam (vilket jag står ut med, jag dricker Cola Zero).

Åh, de där såg jag på min lilla lilla ica idag! Men då hade jag handlat proteinberikad drickyoghurt redan i en annan affär så jag tänkte att sån där klipper jag kanske annan dag! Bra, då slipper jag kväljas av sötslisket jag tycker yoggi yalla är. Vanlig kvarg har jag förätit mig på och har lite svårt för det just nu.

Nu har jag smakat de berömda ost&vinchipsen och det blir en Hiss!
Var lite rädd att det skulle vara gammal toffel över ostsmaken, men så var inte alls fallet!
Måste vara helt perfekta till ett glas rött.

Arla drickkvarg jordgubb/granatäpple - Ännu en stor HISS!
Supergod och otroligt mättsam. Jag tycker att vanlig drickyoghurt är för sliskig men drickkvargen är perfekt :)
Finns även med smak av vanilj/apelsin.

9a22rb.jpg

Hur är den i konsistensen? Jag tycker att den vanliga kvargen är lite för stabbig och känns torr när jag äter den.

sylt-jordgubb-strawberry-jam__0090076_PE223517_S4.JPG

Diss på den här, jag är jättebesviken! Gillar deras andra sylt som det tipsats om här tidigare, men den här var bara mjölig och läbbig i konsistensen...

300_i_7318690104346_130444894319868692.jpg

Jublade när jag såg den här i butik. Tänk att kunna göra guacamole när man är sugen på det, och inte efter tillgången på mogen avokado. Testade, men tyckte inte jag fick till någon god guacamole :-(. Iden i sig är så bra att jag inte vill dissa riktigt än, ska ge den en chans till. Någon här som provat?

Vet inte hur ny den är men aldrig sett den tidigare.
Grekisk yoghurt citron. DISS!!! :wtf: brukar köpa turkisk yoghurt jordgubb å gillar den så tänkte det kanske är "lika" yoghurt.... icke! Mycket citronsmak men stabbigare än kvarg...

Provade Arlas drickkvarg som dök upp tidigare i tråden... Och av mig får den en diss, helvete vad vidrigt, bara torrt och jävligt precis som deras andra milda kvarg och citron/vanilj smakade bara surt av citron :yuck: Nä, Arla kan gott hålla sig till att tillverka Kesella, överlämna magrare kvarg till typ Lindahls.

Varning utfärdas

K_0.jpg

Köp inte skiten. Bearnaisen smakar skurhink, brunsåsen smakar skosula och steaksaucen smakar fan.
Diss, diss och diss.

(willys sålde dessa för 5:/st förra veckan. Nu fattar jag varför)
Testade också dem i helgen. Tyckte att det blev ok om man typ blandade bea+steak. Men inte vad det nån Lohmandersbea inte! Dålig förpackning också (går inte att återanvända vettigt) så det blir inget mer köp!

Varning utfärdas

K_0.jpg

Köp inte skiten. Bearnaisen smakar skurhink, brunsåsen smakar skosula och steaksaucen smakar fan.
Diss, diss och diss.

(willys sålde dessa för 5:/st förra veckan. Nu fattar jag varför)
Instämmer helhjärtat, de delade ut dem vid tågstationen i våras (fördelen med att tågpendla till jobb - gratis saker :D) och ja, jag förstår varför de gav bort dem. Jättediss.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka