Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte nya, jag åt dem för typ 1,5 år sedan...men MUMS! :d

Och så är jag sååå glad över att Sourcream Cheese-chipsen är tillbaka! :d
bxqz8wxcaxu21dbj7gfc.jpg

Men de där förbänkade chipsen jag skulle testa har jag FORTFARANDE inte hittat! :mad:
Får se imorgon om Kvantum har dem.

Nya i min butik då... :p

Har inga problem med den gröna Coca-Colan :) Vet inte om jag vill säga Hiss eftersom jag inte alls är speciellt förtjust i söta drycker men absolut inte Diss.

Jag har provat den här, efter jag läst om den i tråden:

koncept2.png

Jag tyckte den var rätt god faktiskt, även om det var mycket mer åt läskhållet än jag väntat mig. Men. Jag börjar starkt misstänka att den ger mig huvudvärk!? :confused:

Vet inte varför, men det börjar bli ett rätt tydligt mönster att jag tar ett glas och en halvtimme-timme senare står jag där och letar efter huvudvärkstabletterna... Någon annan som märkt samma, eller inbillar jag mig bara? :o

Min dom får nog bli DISS ändå...

Ramlösa Brazil (med mindre kolsyra) - HISS :up:
Loka Jordgubb/Ananas - HISS :up:

Har även testat alla tre sorters AKO-kolor nu.
Mint - god smak men för mjuk! :meh:
Grädd - lite mesig smak och stenhård :down:
Chok - Mumssalabim, som dottern säger! :up:
Jag berättade för min son ( 38 år) att AKO-kolorna var tillbaka 0ch han blev överlycklig :love::laugh:

Denna är säkert inte det minsta ny utan snarare tvärtom, men jag vill tok-HISSA Kiviks tomatjuice. Herregud, så god! Definitivt den bästa jag någonsin provat - och kostar hälften så mycket som Graninis, som också är väldigt god men väldigt dyr (kostar nästan 20:- för 500ml, Kiviks 17:90 för en liter).

Jag brukar alltid krydda upp min tomatjuice med citron och tabasco och kanske lite salt, det har jag testat med denna också men det behövs egentligen inte för den är så sabla god ändå.

i_7314720716558_130445460911185861_541a88169606ee4614f19c0a.jpg

Jag har provat den här, efter jag läst om den i tråden:

koncept2.png

Jag tyckte den var rätt god faktiskt, även om det var mycket mer åt läskhållet än jag väntat mig. Men. Jag börjar starkt misstänka att den ger mig huvudvärk!? :confused:

Vet inte varför, men det börjar bli ett rätt tydligt mönster att jag tar ett glas och en halvtimme-timme senare står jag där och letar efter huvudvärkstabletterna... Någon annan som märkt samma, eller inbillar jag mig bara? :o

Min dom får nog bli DISS ändå...

Jag miljö-dissar allt flaskvatten som inte stavas pelligrino eller serveras på glasflaska märkt 'ramlösa' på restaurang. Men inte bara av miljöskäl, just Loka inbillar jag mig att jag får huvudvärk av också, oavsett smak eller inte.

Jag miljö-dissar allt flaskvatten som inte stavas pelligrino eller serveras på glasflaska märkt 'ramlösa' på restaurang. Men inte bara av miljöskäl, just Loka inbillar jag mig att jag får huvudvärk av också, oavsett smak eller inte.

Intressant! Jag är inte precis någon flaskvattenentusiast heller, så jag vet faktiskt inte om jag någonsin druckit annan loka... Nu måste jag ju nästan köpa en helt naturell och utreda vidare! :o

Dom där läskiga kettle chipsen såg jag på ica maxi idag, ifall du inte sökt på maxi @whwycd .

Tänkte på tråden men det låter :yuck: med den blandingen så jag köpte dom inte.

Ok, nu gör jag SISTA försöket att hitta de förbänkade chipsen! :mad:
Hittar jag dem inte så köper jag hem någon annan nyhet som jag kan hissa/dissa här :)
Jag hittade dem på en liiiten liiiiten ica supermarket jag har i mina kvarter, och har sett dem även på en ica kvantum. Den lilla lilla ica-affären är väldigt up to date med nyheter och tar ofta hem nyheter före större affärer har jag märkt. Idag hade de en nyhet på diphyllan btw, estrella fresh...färdig dipp på påse.
Jag har fortfarande chipsförbud, jag kämpar HÅRT för att inte falla och köpa en påse. Jag stod och fingrade på just den här påsen senast för typ en timme sedan då men samvetet sa STOPP så jag satte tillbaka påsen och intalade mig själv att salta kex och tapenade kompenserar mina chipsbehov...:(

@Monstermom @honung Föredrar också Ramlösa framför Loka. Men der beror på att det är för snålt med kolsyra i Loka.

Själv kan jag dela med av denna lista:
Blax - hårsnoddar är fantastiska! Drar ihop sig när man tar av den och sitter där den ska. Den drar heller inte av något hår som gärna följer med vid vanliga hårsnoddar - HISS

Coca Cola Life - Är ett fan av den vanliga röda original Coca Cola:n och skyr alla varianter av pepsi, pepsi max, zero, light, fulcola osv. Min sambo köpte trots detta hem en flaska på 1,5 liter och efter att ha tagit en klunk kunde jag konstatera att Life ligger etta på topplistan över äckliga (ursäkta) smaker :yuck: . Min sambo som just nu inte får förtära läsk blev sur för att jag vägrade dricka mer, han hade ju kunnat nöja sig med inköp av en liten burk i stället för största möjliga format :p - DUNDERDISS

Ramlösa Granatäpple - HISS

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka