Hiss eller diss - del 6

1744473925670.webp

Nu har jag testat citronsmaken också, och den får också HISS. Jättegod! Min granne hissade den tredje smaken när jag pratade med henne tidigare idag, så jag måste prova den med.

Visa bifogad fil 160641

Jag kände för att bli lite wild and crazy och köpa ett helt nytt sorts knäckebröd jag inte provat förut i helgen. Smaken är rätt mild men ja.. okej, vem bryr sig? Knäckebröd är en bärare av pålägg och det här brödet är ganska tjockt och har ett rejält krisp. Om man alltså känner att man gärna har ett lite hårdare bröd till sitt pålägg än typ falu rågrut eller den där basic bitch-bruna som fanns i skolan, då kan jag rekommendera denna.

På paketet står "Havrebetaglukan (låter som hittepå) för din hjärthälsa" vilket fick mig att känna mig som att jag var fel målgrupp för det här brödet, som att man måste vara 70+ för att få köpa det ungefär. Inte bestämt mig än för om det får mig att känna mig ung eller gammal att jag uppskattade produkten. Troligtvis det senare och jag tycker nog Wasa kan utesluta den texten från paketet.
Den äter jag varje dag till lunch på jobbet, jättegod tycker jag :d

Visa bifogad fil 164037

Jag hade aldrig ätit de här mackorna innan då jag avfärdat det som "äckligt". Det är något med en kräm som förvaras i rumstemperatur som liksom känns fel för mig. Men nu var det 2 för 15 när vi handlade i lördags och vi hade varit på vattengympa innan och var hungriga så sambon övertalade mig.

Jag måste säga att den var rätt god faktiskt. Lite torr men det är ju knäckebröd. Känns som ett suveränt snack också på språng med ca 140 kcal per paket, inget protein iofs men en hel del fibrer. Kommer nog faktiskt köpa igen!

Finns ju massa mer smaker att prova också.. och recensera här :sneaky:
Jag älskar den smaken på chips så jag tänkte att den måste ju vara god. Men när jag provade så var det inte alls gott :confused:
Håller mig till den med gräslök, den har varit slut ett tag här men nu verkar den ha återkommit :love:

Funlight Raspberry Rush. Jag som i vanliga fall tillhör Team Zeroh för att Funlight har en märklig bismak gillade denna 500ml typ saft med koffein :love1:
Smakar friskt&fräscht. Det var en tag sedan Löfbergs Lila hade sina koffeinvatten så kul att något företag försöker igen. Finns en Crispy Apple också men inte hunnit testa den.
funlightraspberryrush.webp

Så, nu har jag testat Mino Zero. HISS! till persikan, den var väldigt god. HISS till svarta vinbär-hallon, den var också god och båda är ju väldigt sommarfräscha.

DISS! till citron, den hade någon märklig bismak jag inte klarade av (jag drack alltså inte upp den, så illa var det - vill en prova rekommenderar jag att köpa en för att testa och inte ett helt 4-pack).

Funlight Raspberry Rush. Jag som i vanliga fall tillhör Team Zeroh för att Funlight har en märklig bismak gillade denna 500ml typ saft med koffein :love1:
Smakar friskt&fräscht. Det var en tag sedan Löfbergs Lila hade sina koffeinvatten så kul att något företag försöker igen. Finns en Crispy Apple också men inte hunnit testa den.
Visa bifogad fil 165535
Åh den måste jag ju testa! Ingen kolsyra va? Var hittade du den? 😃

Har den i kylskåpet! Provade den med svarta vinbär etc, håller med att det inte är mycket smak av sötningsmedel :up: Lite "vuxnare" smak, påminner lite om alkoholfria cider man kan köpa i systembolaget t. God om man vill ha något sånt.
Om jag inte nu bara minns den med svarta vinbär med rosa skimrande glasögon så tyckte jag att den var godare än den med citron och persika smak. Men jag är en sockergris, så det innebär alltså att den med persika var lite "vuxnare" ;)

Köp på Willys, ca 20 kr billigare än på ICA, åtminstone här (jag har jämfört flera butiker och det är sant även om man jämför Willys hemma i centrum i stan med Maxi).
Här har vår närmaste ICA inte ens tagit in något från Sundhine delights. Jag köper på Coop, 2 för 85kr men kan tänka mig att Willys är billigare!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 238
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 604
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 052
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka