Och knatterna/frukttopparna som ses i denna bild (som även förekommit tidigare i tråden) kommer från en annan ask vid namn Indian.Jo!!! De här!!! @Bison
Det börjar snart bli dags för knatter och Palle Kuling att få en egen tråd

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och knatterna/frukttopparna som ses i denna bild (som även förekommit tidigare i tråden) kommer från en annan ask vid namn Indian.Jo!!! De här!!! @Bison
Och knatterna/frukttopparna som ses i denna bild (som även förekommit tidigare i tråden) kommer från en annan ask vid namn Indian.
Visa bifogad fil 164180
Det börjar snart bli dags för knatter och Palle Kuling att få en egen tråd![]()
Jag tänker också att de är helt ur säsong fortfarande. Prova köpa vita gubbar till sommaren istället? De flesta bär smakar sisådärjust nu.Tråkigt med jordgubbarna, jag odlar vita smultron och de är en hiss (kanske mest för att resten av familjen tror att de är omogna så alla till mig)
Kanske är så enkelt som att alla importjordgubbar smakar lite sådär?
Jo. Såhär års är ju alla jordgubbar sådär. Men de där var ändå sämre än jag väntat mig.Tråkigt med jordgubbarna, jag odlar vita smultron och de är en hiss (kanske mest för att resten av familjen tror att de är omogna så alla till mig)
Kanske är så enkelt som att alla importjordgubbar smakar lite sådär?
Det var jag, kommer inte köpa igen.Var det inte någon som dissade vita jordgubbar?
I så fall hakar jag på...
Totalt smaklösa.Visa bifogad fil 164183
Dadlarna som är sur melon minns jag inte om någon hissade eller dissade.
Men de får en diss av mig. Surmelonsmaken var iofs jättegod. Men jag gillar liksom inte torkade dadlar, fick bara för mig att testa det igen när det var smaksatt.
Jag vidhåller ändå att de var dötråkigare än jag väntar mig av jordgubbar såhär års.Jag tänker också att de är helt ur säsong fortfarande. Prova köpa vita gubbar till sommaren istället? De flesta bär smakar sisådärjust nu.
Då är vi två.Det var jag, kommer inte köpa igen.
Jo. Såhär års är ju alla jordgubbar sådär. Men de där var ändå sämre än jag väntat mig.
Odla smultron? Mina odlar sig själv i mängder runt om i markerna. Dock ej vita.
jag har nog aldrig köpt jordgubbar såhärårs utöver de med kort datum som jag ger till fåglarna, men jag skulle ta för givet att de var tråkiga.Jag vidhåller ändå att de var dötråkigare än jag väntar mig av jordgubbar såhär års.
Köpte mest jordgubbar för det inte fanns det jag egentligen ville hajag har nog aldrig köpt jordgubbar såhärårs utöver de med kort datum som jag ger till fåglarna, men jag skulle ta för givet att de var tråkiga.
Nu blir jag sugen på att prova vita, fast till sommaren!
Lite Ot, men visst började man framför allt odla fram vita jordgubbar och smultron för att de skulle vara mindre attraktiva för fåglar, eller är det bara någonting jag fått för mig?
Då var jag felinformerad! De kanske fick fågelbiten med som plus!Jag tror det är för att de ska innehålla färre allergener. Om jag kommer ihåg rätt så är det en svensk som jobbat mycket med att ta fram vita jordgubbar med en lägre halt allergener.
Vi har vita smultron hemma, de blir stora och lossnar lätt från plantan när de är mognaHur vet man när en vit jordgubbe (eller vitt smultron) är mogen? De är gröna och blir vitare, eller?