Hiss eller diss - del 6

Visa bifogad fil 164007

Gick lite wild n crazy och köpte fil istället för yoghurt. Här är ju i alla fall det ultimata beviset på att jag är en sucker för limited editions och saker att posta om här för jag tycker inte om svarta vinbär egentligen.

Imorse vid frukostbordet sa jag det till sambon att jag gillar ju egentligen inte denna smaken varpå han säger "jag gillar inte fil" :confused: jag sa varför sa du inte det i butiken när jag frågade om vi skulle prova? "jag kom inte ihåg att jag inte tycker om det"..

Smaken var i alla fall helt okej, de smakar inte speciellt mycket svart vinbär, faktiskt lite osäker på vilket bär de smakar men det spritsiga från filen tar över en hel del. Däremot hade JAG glömt att fjällfil tenderar att innehålla rätt många hårda bärbitar vilket jag inte gillar. Men vi får kämpa oss igenom den här litern helt enkelt..

Rekommenderas till fans av fjällfil som vill prova något nytt.
Haha men jag gjorde nått liknande häromdagen. Jag köpte yoghurt! Jag tycker inte om yoghurt! Vet inte varför jag köpte den.. blev stående i kylen tills jag lyckades övertyga maken att äta upp den :o

Visa bifogad fil 164007

Gick lite wild n crazy och köpte fil istället för yoghurt. Här är ju i alla fall det ultimata beviset på att jag är en sucker för limited editions och saker att posta om här för jag tycker inte om svarta vinbär egentligen.

Imorse vid frukostbordet sa jag det till sambon att jag gillar ju egentligen inte denna smaken varpå han säger "jag gillar inte fil" :confused: jag sa varför sa du inte det i butiken när jag frågade om vi skulle prova? "jag kom inte ihåg att jag inte tycker om det"..

Smaken var i alla fall helt okej, de smakar inte speciellt mycket svart vinbär, faktiskt lite osäker på vilket bär de smakar men det spritsiga från filen tar över en hel del. Däremot hade JAG glömt att fjällfil tenderar att innehålla rätt många hårda bärbitar vilket jag inte gillar. Men vi får kämpa oss igenom den här litern helt enkelt..

Rekommenderas till fans av fjällfil som vill prova något nytt.
Läste spritiga och hann tänka att det var en intressant fil minsann...🤪

Visa bifogad fil 163983

Har även testat mig igenom lite olika ProPud milkshakes. Jag hissar generellt konceptet då jag behöver mellanmål som jag kan ha i väskan när man är på språng eller när jobbdagen blir längre än planerat. Dessa behöver inte vara kylda förrän de är öppnade vilket är ett stort plus! De lugnar även en knorrande mage vilket var länge sedan jag kände. Med vissa andra liknande produkter känner jag mig hungrig en kvart senare (inkl olika bars), men denna fyller mina mellanmåls-behov.

Päron - stor hiss! Min absoluta favorit.
Vanilj - hiss! God tvåa. Kan även användas i kaffe som smaksättning om man gillar exempelvis vaniljlatte. Jag häller bara ned det i vanligt bryggkaffe.
Berry cheesecake - Svag diss. Inte äcklig, men inte heller god.
Choklad - URK! Stor diss. Lägger sig konstigt på tungan och smakar obehagligt.
Köpte två päron idag, dricker aldrig sånt. Är högst påverkad av tråden :rofl:

Kl.
De har massor av såna där Valio apelsin/choklad (och andra smaker) i min butik, köpte nästan en sån sist men satte tillbaka den 😅

Visa bifogad fil 163982
DISS!

Pop bakery's surdegspizza-kit får sig en redig diss från mitt håll. Degen smakade i princip ingenting, nästan som att de glömt haft i salt, och blev riktigt seg/hård så det var svårt att skära. Fick äta med händerna tillslut för mina knivar rådde inte på degen. Har nog aldrig ätit riktig surdeg på restaurang heller, men kommer inte köpa hem ett sånt här kit igen.
Att jag fick ont i magen av den hjälpte inte heller :nailbiting:
Och jag hissar den! 😁 Tycker degen är god, delar iofs den med sax och äter med händerna, men har svårt att tänka mig att den inte skulle gå att äta med kniv och gaffel.. måste testa nästa gång! 😅

Visa bifogad fil 163983

Har även testat mig igenom lite olika ProPud milkshakes. Jag hissar generellt konceptet då jag behöver mellanmål som jag kan ha i väskan när man är på språng eller när jobbdagen blir längre än planerat. Dessa behöver inte vara kylda förrän de är öppnade vilket är ett stort plus! De lugnar även en knorrande mage vilket var länge sedan jag kände. Med vissa andra liknande produkter känner jag mig hungrig en kvart senare (inkl olika bars), men denna fyller mina mellanmåls-behov.

Päron - stor hiss! Min absoluta favorit.
Vanilj - hiss! God tvåa. Kan även användas i kaffe som smaksättning om man gillar exempelvis vaniljlatte. Jag häller bara ned det i vanligt bryggkaffe.
Berry cheesecake - Svag diss. Inte äcklig, men inte heller god.
Choklad - URK! Stor diss. Lägger sig konstigt på tungan och smakar obehagligt.
Jag måste fråga har de här den där pulvriga bismaken/bikänslan som jag tycker många proteinprodukter har?

Mvh känslig för konsistenser och just det pulvriga/möjliga går bara inte att äta 🙈

Jag måste fråga har de här den där pulvriga bismaken/bikänslan som jag tycker många proteinprodukter har?

Mvh känslig för konsistenser och just det pulvriga/möjliga går bara inte att äta 🙈
Jag tycker bara det är chokladen som har det, men det är mer som typ.. Kakao-pulver i konsistensen. Det liksom fastnade i hela munnen tyckte jag. De är däremot väldigt söta, så är man känslig mot det är det ingen höjdare.

Stor hiss på Barebells proteinbar Fizzy Cola :love: God smak och mycket bättre konsistens än traditionella bars.

IMG_8033.webp

Skärmklipp.webp

Jag hade aldrig ätit de här mackorna innan då jag avfärdat det som "äckligt". Det är något med en kräm som förvaras i rumstemperatur som liksom känns fel för mig. Men nu var det 2 för 15 när vi handlade i lördags och vi hade varit på vattengympa innan och var hungriga så sambon övertalade mig.

Jag måste säga att den var rätt god faktiskt. Lite torr men det är ju knäckebröd. Känns som ett suveränt snack också på språng med ca 140 kcal per paket, inget protein iofs men en hel del fibrer. Kommer nog faktiskt köpa igen!

Finns ju massa mer smaker att prova också.. och recensera här :sneaky:

Skärmklipp.webp

En annan smak kommer här. Nu provade jag iofs bara en tugga från sambons macka då jag inte är ett pestofan (och det luktade pesto i hela bilen) men alltså.. den smakade godis?? Jättesvårt att förklara men den hade liksom samma eftersmak som sånt generiskt gelegodis i fruktsmaker typ gummibjörnar.. Jättemärkligt verkligen. Inte äckligt men inget jag vill ha mellan två Rågi heller så det blir nog diss ändå..

Visa bifogad fil 164038

En annan smak kommer här. Nu provade jag iofs bara en tugga från sambons macka då jag inte är ett pestofan (och det luktade pesto i hela bilen) men alltså.. den smakade godis?? Jättesvårt att förklara men den hade liksom samma eftersmak som sånt generiskt gelegodis i fruktsmaker typ gummibjörnar.. Jättemärkligt verkligen. Inte äckligt men inget jag vill ha mellan två Rågi heller så det blir nog diss ändå..
Jag gillar den med gräslök och den med paprika. Smidigt att ha ett gäng så man har mellanmål till stallet osv.

får väl HISSA gamla hederliga gul-grön-röda Knatter då :D
Bästa som finns.

Vill även slänga en stor HISS på Mackays red onion chili marmalade/chutney.
HELT otrolig på macka med lagrad ost. Sötsyrlig. Tror tyvärr inte den finns i Sverige (vi fick nog med oss från portugal), men kommer hålla ögonen öppna :d (kanske på little britain shop eller liknande)

Screenshot from 2025-03-17 10-20-54.webp

Visa bifogad fil 164038

Här håller inte jag med dig alls! :D Är du HELT säker på att du inte ätit godis före du smakade! :angel:
Jag tycker inte riktigt om pesto heller men kan äta den faktiskt, smakar... pesto helt enkelt, går ner och funkar som mellanmål. Knäckebröden väger upp pestosmaken så att säga. :)

Jag gillar den med gräslök och den med paprika. Smidigt att ha ett gäng så man har mellanmål till stallet osv.
Jag har oftast i väskan så att jag har när nöden snubblar över mig :D Jag föredrar dem framför de dr barerna man kan köpa. Fixar numera inte riktigt smakerna där, blir illamående av konsistensen. detta är mer matigt så de fungerar bra.

Här håller inte jag med dig alls! :D Är du HELT säker på att du inte ätit godis före du smakade! :angel:
Jag tycker inte riktigt om pesto heller men kan äta den faktiskt, smakar... pesto helt enkelt, går ner och funkar som mellanmål. Knäckebröden väger upp pestosmaken så att säga. :)
Helt säker! Men sambon höll inte heller med mig så det är säkert bara mina smaklökar som fått tillfälligt avbrott eller liknande..

Det luktade iaf som sagt jättemycket pesto så är man en pesto-bae ser jag inte hur det ska bli fel faktiskt :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 251
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 614
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 073
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka