Hiss eller diss - del 6

Visa bifogad fil 162899

Ibland är man ju dum, och då får plånboken lida. Jag tänkte i affären när jag tittade på denna att "inget fett? inget socker? det är inte en chans att denna är god" men idiot som man är, så köpte jag den ändå. Varför? För att jag är idiot.

"Superkrämig" står det på burken. Ja, om man med "krämig" menar tjock konsistens. Jag brukar äta yoghurt från en kaffekopp och dricka ur så mycket jag kan för att avsluta med sked. Denna är INTE drickbar över huvudtaget, det är på snudd att man kan vända koppen uppochner och det stannar kvar i, sån är konsistensen. Men med krämig tänker jag på fluffig.. och len.. det är den INTE. Den här är kvargsträv på det där riktigt vidriga sättet.

"Utan tillsatt socker" Ja, det känns på smaken också. Den är VIDRIGT söt, men på det där kemiska sötningsmedelssättet. Vissa av er kanske känner igen det gamla gym/bantnings/fitness-tipset om att blanda naturell kvarg från typ lidl (sånt strävt block typ) men lite funlight för då smakar det "precis som yoghurt". Det smakade "precis som yoghurt" på samma sätt som såna rawbollar med dadel och råkakao smakar "precis som chokladbollar" dvs inte alls.

Det är är oätligt, på riktigt. Till och med sambon sa att den här skiten får vi slänga och han är som en avfallskvarn och hatar att slänga mat så.. ja.

Superdiss!!

Jag hade den där i kundkorgen i min willysleverans igår 😁 bytte ut den mot citronvarianten. Återkommer!

Den naturella vill jag hissa däremot!

Har köpt hem nya glassar från Ben and Jerrys (sweet mango och brokieees cream). Missuppfattade först när jag kollade snabbt på brokieees i affären och trodde det var cookiedough och det var kakdeg men från brownies. I alla fall så får båda en hiss men hade överlag önskat mer mango swirls och mer chunks. Har gb’s nyheter kvar att prova, 3 olika sorters magnum, twister, daim jordgubb och cornetto jordgubb. 😋

O.M.G... Bilden är för liten! :love:

valio-laktosfri-kvarg-apelsin-choklad-200-g.png

Så vansinnigt god! :d God att äta som den är men jag kan absolut tänka mig den till någon efterrätt eller bakverk. Dvs HISS!!!!

(jag hoppas alla fans av Sir Terry lagt märke till antalet utropstecken ;) men det är den värd :D)
Jag instämmer i antalet utropstecken! (!!!)

Riktigt fin. Testade apelsinchoklad-moussen i helgen och jo, den var god, liksom. Passade mycket väl för dåvarande ändamål. Men denna! Wow. 10/10 och jag ska testa att se hur den blir som frusen också :d

Jag hade den där i kundkorgen i min willysleverans igår 😁 bytte ut den mot citronvarianten. Återkommer!

Den naturella vill jag hissa däremot!
Jag har nog smakat alla och det är som sockerfri kvarg. Jag äter den sällan som den är utan oftast blandat i exempelvis chiapudding, overnight oats, smoothie eller liknande.
Den naturella även till mat och röror.
Tycker att det är super att det finns fettfria varianter av grekisk yoghurt! Självklart smakar det inte lika gott som fullfet men den fungerar tycker jag ☺️

Jag var så glad att Lejonet&Björnen fanns här så jag tog idag itu med att köpa en. Ack... Jag trodde naivt att choklad var choklad men det var apelsinchoklad så nu har jag i princip romerska bågar i frysen. Helt okej konsistens och smak om man nu vill ha den smaken. Är väl bara att genomlida:rofl:

Jag var så glad att Lejonet&Björnen fanns här så jag tog idag itu med att köpa en. Ack... Jag trodde naivt att choklad var choklad men det var apelsinchoklad så nu har jag i princip romerska bågar i frysen. Helt okej konsistens och smak om man nu vill ha den smaken. Är väl bara att genomlida:rofl:
Lejonet och björnen är god glass😁

För mig som försöker undvika mjölkprodukter blir nyfiken, vad smakar kvarg? Vad består det av? Varför äts det? 🤔
Ostmassa 😁 Mjölk som syras och sen separeras vasslen från ostmassan (kvargen).

Det är en proteinrik produkt som kan användas på många olika sätt, används i bakning, som bas till kalla såser, dessert etc.

Naturell smakar liksom.. tja. Inte mycket alls, men lite åt yoghurthållet antar jag. Osötade, ej smaksatta eller de med sötningsmedel ger ofta en sträv/torr känsla i munnen. Sötade, som Valios exempel ovan, inte alls. Kesella är kvarg, t.ex.

Skärmklipp.webp

Jag kämpar vidare med att försöka hitta ett "nyttigare" alternativ till Valios kvarg jag brukar äta till frukost.

Bränd av Arlas kvar i förrgår var jag skeptisk. När jag öppnar burken så ser jag att den är slät, inga fruktbitar (positivt i min värld). Rör i den med skeden och den är krämig och fin. Inte stabbig utan bara som lite tjockare yoghurt.

Provsmakar. Första tanken är ju att detta funkar ju.. sen kommer den där kemiska sötningsmedelssmaken, okej inte gott men jag kanske kan vänja mig.. men sen.. Eftersmaken på denna är ja, spya. På riktigt. När jag säger så menar jag inte att bara uttrycka att den smakade äckligt utan det smakar exakt, på pricken som det gör i munnen efter man spytt.

Vedervärdigt. Fetdiss, kommer aldrig röra igen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 085
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 493
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 745
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka