Hippotrim + avmaskning?

lady_vip

Trådstartare
Min häst har nyligen fått Hippotrim 10 dagar och det väntar antagligen snart en antibiotikakur igen.
Egentligen ska jag avmaska nu, enligt mitt lilla schema, men bör jag inte vänta och låta tarmbalansen återställas lite? Vilken inverkan har Hippotrim på inälvsparasiter?

Om jag ska vänta, hur länge efter avslutad behandling ska jag vänta?

//E

Sv: Hippotrim + avmaskning?

BEHÖVER du avmaska då? Har din häst haft styngflugeägg på sig så kan du vänta lite. Är det blodmasken du vill åt så ta prov först.

Hon har haft en del styngflygeägg på sig ja, och hos oss har det inte kommit nån kyla än, så det är inte förrän nu det börjar bli aktuellt.

//E

Knepigt. Jag TROR inte att det är nån fara, men hör med din veterinär för säkerhetsskull.

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Habina
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 674
Senast: Stereo
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 628
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30