Hippologen!

Sv: Hippologen!

Cockney skrev:
Har tenta i ridlära idag och på fredag MV´s miljötenta (som jag måste klara för att ens få göra muntliga syntesen)

Ha så KUL!! :devil:
Kan tala om att HELA klassen med 42 pers blev underkända första gången, frågorna är s-k-i-t-konstiga. :eek: Andra gången klarade sig en tredjedel, 3 gången klarade sig nästan resten utom typ 5-8- någonting (då fanns MV med per telefon så stackars A fick ringa honom flera gånger under provets gång för att han skulle förtydliga frågorna :p )

Fjärde gången :rofl: tentan hölls blev alla utom en godkända ( hon fick dispens för att göra syntesen men kuggade tyvärr på den med så hon gick aldrig andra året med oss... :( )

Jag är inte förvånad alltså...
våran klass måste ha varit rätt bra då =)
men det är helt sjukt, gjorde omtentan idag. 16 frågor med abc på alla?! å det var liksom inte enkla frågor heller, vissa frågor var dessutom så himla kontigt formulerade så man hade ingen aning om vad han sökte efter!... ska bli spännande och se om man klarade den...

Skulle du inte göra den "första" tentan idag? Visste inte att du redan skrivit den en gång, men visst är frågorna plenty wacko! :eek:
Och om man svarade fel på en fråga så fick man minuspoäng!! "Så att man inte skulle chans och klara tentan på tur!" :devil:
MV var ju inte våran favoritlärare direkt... :angel:

*nyf* Har ni lust o ge exempel på en sådan fråga hur den kan se ut? Eller kanske några stycken så man kan få en hum om vad ni pratar om?

Jag ska kolla i pärmen hemma (är inte där nu) om jag har kvar proven. Dom var väldigt underfundiga! Jag minns en puckofråga som jag aldrig kommer att glömma. Bara det faktum att man fick minuspoäng när man svarade fel gjorde att det blev lite väl tomma rader där det skulle stått ett svar.
exempel: (tagit rakt ur minner, gjorde provet för fyra år sedan och minns inte detaljerna, men formuleringen - stön...)
"Vad är det inte lämpligt att lägga in en gödselstack mest baserad på kutterspån, som ej ännu legat i träda på åker?"
det var något liknande formulerat, han gjorde väldig sak av att det var just kutterspån och att den var färsk.
Jag svarade något i stil med att man inte skulle blanda in halm (trodde han hade hakat upp sig på spånet) och typ balsnören för dom fastnar i gödselspridaren.
Rätt svar?
En gammal cykel och FLYGPLANSDELAR :eek: :eek: :eek:
utifall om att det skulle störta ett plan på bakgården så skulle man inte lägga skrotet i gödselstan. :p
ja det var ju verkligen det första som ploppade upp i huvet på mig när jag läste frågan. Självklart!! :idea: :p
(hade man inte med cykeln så fick man minuspoäng men att man hade "missat" flygplansdelarna kunde han ha överseende med - på omtentan... :devil:

tillåt mig garva..*asg* Okey...jag börjar ana...men är det inte självklart att man gör så..det säger sig ju självt. *NOT*

Hahaha, vem skulle fa for sig att lagga en cykel i godselstacken? Svaret hade ju isafall lika garna kunnat vara bildelar el vad som helst... Sen kan man ju undra (med tanke pa formuleringen av fragan) om det e okej att lagga i cyklar i godselhogen om den var baserad pa halm?

Våran klass var i uppror efter första tentan =P
vi var nog lite chockade när vi tagit oss igenom den...
Läraren har inte tagit någon som helst hänsyn till att vi läst kursen i knappt tre veckor bara utan med tanke på tentans omfattning - snarare tre månader!!!
Helt sjukt!
Jag kan förstå det...

Later ju som rimliga krav, inte. Undrar om man verkligen far gora sa, man har ju inte ngn rimlig chans att forbereda sig pa det viset.

Till ni som har sokt, hur gar det med forberedelserna? Gjort ngt speciallt for att vara val forbered? Det borjar narma sigju och personligen borjar jag bli ganska nervos...

ja du..jag har låst in mej helt denna vecka för att bara kunna plugga :) enda gången jag gör nåt annat är när jag måste ut till hästarna och rida och sen blir det ju en paus när jag är ute och springer också. Sprang tjejruset på 5 km i torsdags som lite förberedelse sådär... Jag kan ju säga att just nu skulle jag helst skita i alltihop och stanna hemma, men då skulle man ju ångra sig sen så det är bara att bita ihop och hoppas att man inte skämmer ut sig totalt..

Later som jag... Har ocksa pluggat till forbannelse, springer lite men dum som jag ar sa kommer jag pa ca 3 veckor innan att det vore nog en bra ide att borja loptrana sa den delen oroar mig lite. Men det far ga pa ren vilja. Har du tranat nagt pa att visa hast for hand?

Maste saga att nerverna borjar att gora sig paminnda nu, exakt en vecka idag tills det ar dags...

jag har ju tyvärr inte pluggat så mycket som jag skulle velat, men får hoppas på att teoriprovet inte är allt för krångligt. Även om jag har sprungit en del så går det tyvärr inte så fort, tog tid på ca 2 km igår och det blev strax under 10 min, ingen höjdare direkt..Har tränat lite på att visa häst vid hand, men det provet är jag nästan mest orolig för. ska du ha med dej vita ridbyxor och så för häst vid hand delen? Har du pluggat nån engelska då? isåfall, vart har du hittat något passande att läsa på?

Nä, jag ska inte ha med mig vita ridbyxor tror inte att det behövs. Men man ska ha gympa skor tror jag. Klarar inte heller att av att springa så fort, får hoppas att det räcker ändå :crazy:
Har inte plugga så mkt engelska, har en lista med engelska uttryck som jag pluggat på

Ngn här som gjort antagningsproven innan som skulle vilja berätta lite vad ni och de andra ung sprang på för tider på kond.testet?

oki..ung den tiden jag springer på här hemma också...hur bra/dåligt var det i jämförelse med de andra när du gjorde provet?

Jag kom 2:a av 30. Så det var nog ganska bra. Hade ett mantra i huvudet. "Ta sikte på en rygg och spring om den!" Så fort den personen var passerad tog jag sikte på en annan rygg. Till slut var det bara en rygg kvar som jag inte hann ifatt!!

Kör ngt liknande när jag tränar, tar sikte på en punkt typ ett träd el ngt sånt och tänker: När jag kommit till en punkten får jag stanna och vila. Men när jag kommer dit ser jag ut en ny punkt och tänker likadant: När jag kommer dit så får jag vila. Lurar sig själv litegrann på det sättet, man orkar ju mer än vad man tror men det är ju så jobbigt så man vill helst lägga av direkt.

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
456
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
631
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka